България ще привлича световни хотелски брандове, за да развива конгресен туризъм, заяви още Николина Ангелкова
Да бъде изграден конгресен център в Слънчев бряг, за да бъде разширен сезонът. Такова предложение ще бъде издигнато от туристическото министерство по време на Международната конференция за устойчиви инвестиции в туризма, която ще се проведе в курорта в края на следващия месец. Очаква се в събитието да се включат близо 300 представители на световния бизнес елит. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова, която взе участие в Шестата годишна среща на Националния борд по туризъм, чийто фокус са вътрешният туризъм, инвестициите и иновациите.
На свой ред, изпълнителният директор на браншовото обединение – д-р Полина Карастоянова, поиска промяна в модела на финансирането на рекламата на България като туристическа дестинация. Според Националния борд по туризъм, 1% от средствата, които секторът генерира годишно в икономиката, трябва да се пренасочват към рекламирането на страната ни.
2019-а ще бъде динамична и трудна година, през която ще се борим за спечелването на всеки турист, заяви по време на форума Николина Ангелкова. „Важно е още по-активно да помагаме на бизнеса и инвеститорите с намаляване на административната тежест и облекчаване на услугите, предлагани от институцията. Горда съм, че Министерството на туризма е първата държавна администрация, която въведе 24/7 електронен режим на административно обслужване“, допълни още тя.
Според туристическото министерство, развитието на конгресния и събитийния туризъм са средството за превръщане на България в туристическа дестинация за 365 дни в годината. Министър Ангелкова информира, че тези видове туризъм се насърчават активно, като се създават условия за привличане на световни хотелски брандове у нас. „Искаме да насочим към Черноморието и вътрешността на страната водещи хотелски вериги като Hyatt, Marriot и др., които вече изграждат свои обекти в столицата. Те водят платежоспособни туристи и създават условия за конгресен туризъм на високо ниво“, обясни Николина Ангелкова. По думите й, България разполага с добър потенциал за тази цел не само в София, но и в националните курорти.
Министърът се спря също на значението на културно-историческия туризъм, който според анализите оказва влияние върху избора на туристическа дестинация за 68% от туристите в ЕС.
Предстои създаването на консултативен съвет по дигитализацията към министъра на туризма, който ще помогне за модерното и динамично промотиране на страната ни, съобщи още Ангелкова. Тя увери, че министерството приветства кандидатурата на София за европейска столица на интелигентния туризъм през 2020 г. и ще работи активно за това начинание.
В срещата на Националния борд по туризъм участваха десетки представители на бизнеса и общините, финансисти, IT специалисти и други експерти.