Образователните специалисти от Horace Mann, установяват загуба на мотивация за учене при учениците.
Изграждането на доверие у децата е ключов начин да им се помогне да се възстановят от смущенията и несигурността през последните 18 месеца, според един експерт по родителството, който сподели един важен начин родителите да помогнат за развитието на самочувствието на децата си.
Много деца току-що се завърнаха за нова учебна година след около 18 месеца прекъснато обучение поради пандемията на коронавирус, прекарали по-голямата част от това време в домашно обучение.
Изследване, публикувано през март от Horace Mann, американска фирма за финансови услуги, фокусирана върху образователните специалисти, установи, че повече от половината от 941 американски преподаватели, съобщават за „значителна“ загуба на мотивация за учене при учениците си след завръщането им в училище.
Освен това 57% от анкетираните изчисляват, че техните ученици са изоставали в социално-емоционалния си напредък с повече от три месеца.
Анита Клиър, автор на „Ръководство за оцеляване на работещия родител“, предложи, родителите да се съсредоточат върху емоционалното подпомагане на детето си и да помогнат за възстановяването на самочувствието му. Един от начините да направите това е да дадете на децата „моменти да блестят“, каза Клиър, като по същество им дадете възможност да изпитат „усещане за триумф и постижения“.
Развитието на самочувствието на детето е важно, обясни Клиър, тъй като „подкрепя доброто психическо и емоционално здраве занапред“.
Проучване, публикувано през 2015 г. от Вашингтонския университет, установи, че чувството за самочувствие у децата вече е развито до 5-годишна възраст.
Клиър каза, че самочувствието се гради върху три ключови фактора, един от които е да се чувстваш способен или добър в нещо.
Второто е усещането, че сте имали влияние върху хората около вас или дори върху себе си, когато напредвате в умение, например.
На трето място, Клиър каза, че самочувствието идва и от чувството, че е приет или ценен.