Отделът за консултации и анализи на Visa, ще предлага съвети на финансови институции, търговци на дребно и други фирми за всичко - от въвеждането на крипто функции до проучването на незаменими токени.
Компанията посочи американската банка UMB като клиент, който вече използва своите крипто консултантски услуги.
Този ход бележи поредния опит на Visa да навлезе по-дълбоко в крипто индустрията. От 1 октомври 2020 г. до 30 септември 2021 г. компанията е обработила 3,5 милиарда долара в транзакции в цифрова валута чрез своите схеми за крипто-свързани карти, според Никола Плекас, европейски лидер за криптовалута на Visa.
Компанията също така разработва продукти, насочени към стабилни монети - виртуални токени, обвързани със стойността на суверенните валути, обикновено долара - и цифрови валути, емитирани от централната банка.
Visa се надява, че нейните крипто консултации могат да помогнат за по-нататъшното масово приемане на биткойн и други цифрови валути. Подобно на конкурента Mastercard, гигантът за кредитни карти вижда криптовалутите като ключова възможност за растеж, тъй като се разширява в области извън плащанията с карти.
Големите разплащателни мрежи са изправени пред засилена конкуренция от наплива на нови финансови нови компании през последните години. Нововъзникващите тенденции като отвореното банкиране, което има за цел да отвори информация за потребителските банки и възможности за плащане за конкурентни финтех компании, заплашват да нарушат техния бизнес модел.
Междувременно Visa също е под натиск от големи технологични компании. Amazon миналия месец заяви, че ще спре да приема кредитни карти Visa в Обединеното кралство поради „високите такси на компанията“. Титанът на електронната търговия предприе подобни стъпки срещу Visa в Австралия и Сингапур.
Проучване, публикувано от Visa, показва, че 94% от хората вече имат известно ниво на информираност за криптовалутата, докато близо една трета са я използвали като инвестиция или средство за обмен.