• Седем реклами за криптовалути бяха забранени в Обединеното кралство

    Седем реклами за криптовалути бяха забранени в Обединеното кралство

    Компаниите, засегнати от забраните, включват eToro, Coinburp, Coinbase Europе и др.

    Седем реклами за криптовалути бяха забранени в Обединеното кралство

    Службата за надзор на рекламата /ASA / в Обединеното кралство забрани седем реклами за криптовалути.

    Органът по рекламните стандарти заяви, че рекламите са „забранени, тъй като безотговорно се възползват от неопитността на потребителите и за неуспеха да илюстрират риска от инвестицията“. Забранените реклами включват уебсайт и публикация в Twitter от верига за пица, както и дигитален плакат от крипто борса. По-голямата част от забранените реклами са пуснати от крипто борси и платформи за крипто търговия.

    Компаниите, засегнати от забраните, включват eToro, Coinburp, Coinbase Europe, Luno Money, Exmo Exchange, Payward и Papa John’s GB.

    Papa John's каза, че рекламите са част от годишното честване на „Денят на биткойн пица“, който има за цел да отбележи деня, когато две пици на Papa John са били закупени за 10 000 биткойни през май 2010 г. Днес същото количество биткойни ще струва $482 милиона Веригата пицарии твърди, че рекламата не коментира инвестирането в биткойн и промоцията предлага само механизъм за клиентите да получат безплатни биткойни.

    Промоцията на Coinbase беше платена реклама във Facebook, която гласи: „5 £ в биткойн през 2010 г. ще струват над £100 000 през януари 2021 г. Не пропускайте следващото десетилетие – започнете с Coinbase днес.“

    В решението си ASA заяви, че рекламата е подвеждаща, защото предполага, че ще има подобно гарантирано увеличение на стойността на биткойн през следващото десетилетие и не изяснява, че миналите резултати не са непременно ориентир за бъдещето.

    Майлс Локууд, директорът по жалби и разследвания на надзорния орган, сподели в изявление: „Потребителите трябва да знаят за рисковете от инвестирането в криптоактиви и компаниите трябва да се уверят, че техните реклами не са подвеждащи или социално безотговорни, като се възползват от липсата на информираност на потребителите относно тези сложни и нестабилни продукти."

    Това не е първият път, когато ASA забранява крипто рекламите. През май ASA забрани рекламна кампания, която призоваваше хората в Обединеното кралство „да купуват“ биткойн.

    Twitter Coinbase ASA крипто реклама

    Оценка на новината

    5.00