Пазарът на носимите устройства затихна за кратко, но дойде момента, в който отново се раздвижи. Кралят е детрониран, а на хоризонта има два претендента за трона. Apple и Xiaomi успяха свалят Fitbit от върха и сега си делят първото място.
Доставките на Fitbit са спаднали, макар че продажбите на подобни устройства са се покачили от началото на годината. Apple е глобален шампион по продажба на умни часовници, но Xiaomi е хит в Китай. Така силите са изравнени и двете компании са направили доставки за по 3,6 млн. бройки през първите три месеца на 2017г.
За Apple броят на доставките е увеличение от 64.1%, но за Xiaomi 3,6-те млн. броя бележат спад от 3.3%. На годишна база пазарът на умни часовници е нараснал със 17%, а доставките са се увеличили до 24,7 млн. броя.
Доставките на досегашния шампион Fitbit са се свили с над 37 на сто. Това вероятно се дължи на факта, че компанията не успя да отговори на бързопроменящия се вкус на потребителите. Този пропуск позволи на Xiaomi да привлече потребителите, към своя по-добър и по-евтин вариант.
Все пак Fitbit все още има шанс да си върне трона. Компанията има потребителска мрежа от 50 млн. души и е успяла да реализира 3 млн. продажби.