Технологичната компания анализира със собствени инструменти информация от 40 световни пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, САЩ, Близък Изток и Африка. Данните показват специфичните зависимости в потребителското поведение в един от най-уникалните месеци за онлайн търговията.
Оказва се, че в световен мащаб потребителите предпочитат да пазаруват през работните дни. В понеделник например посещенията на уеб магазините се покачват със 17%, а продажбите скачат с 38%. Най-малко пазаруваме в събота – тогава трафикът е с 8% по-нисък от средното за целия месец, а продажбите са с 22% по-малко.
Коледното онлайн пазаруване е в разгара си до средата на месеца, след което обаче постепедно пада до най-ниската си точка на Бъдни вечер (28% по-малко посещения и с 41% по-малко продажби от средните за декември).
“През втората половина на декември най-добрият ход е онлайн рекламата да води потребителите към офлайн магазините” – съветва Каталин Емилиан, мениджър за България и Румъния на RTB House. Спадът, който се очаква до броени дни вероятно се дължи на празничните приготовления. Фактор вероятно е и страхът от забавяне на поръчките. Въпреки това търговците не бива да изчезват от пространството, предупреждават специалистите и съветват всички маркетинг ходовете след средата на месеца да бъдат насочени към физическите продажби.
Преди кривата да се отправи надолу обаче, този уикенд се очаква нейният връх. Миналогодишните данни за България сочат, че на 16 декември са направени най-много продажби и посещенията на онлайн магазините са се увеличили с 66% над средните за месеца.
Въпреки, че не много потребители посещават онлайн магазините на Коледа, в този период те са по-склонни да кликнат върху реклами. На 25 и 26 декември кликовете на банер рекламите се покачват съответно с 11% и 10% над средните за декември. И броят кликове и посещения расте прогресивно след празниците.
“Покачването на кликовете след празниците показва, че в този период потребителите търсят специфични оферти” – обяснява Каталин Емилиан. Според него в периода вече започват празничните разпродажби, които са друг връх в декемврийските обороти.
Планирането на рекламни бюджети, съобразено с навиците на пазаруване помага по-оптимизирано привличане на клиенти. Разбира се, най-добрият начин това да се случи е ползването на алгоритми с дълбоко учене и изкуствен интелект, които могат с голяма точност да установят индивидуалния потенциал за покупка на всеки потребител.