УниКредит реализира 3.4 млрд. евро нетна печалба за фискалната 2019 г. или 4.7 млрд. евро (без еднократни ефекти), което представлява ръст от 55.5% на годишна база. Брутната оперативна печалба за четвъртото тримесечие (без еднократни ефекти) достигна 2.3 млрд. евро, +13.3% на годишна база. Принос за отличния финансов резултат имат всички бизнес дивизии. Традиционно, регионът на Централна и Източна Европа се представя много силно и е двигател на растежа. Нетната оперативна печалба на региона нараства с 1.3% на годишна база и възлиза на 2.26 млрд. евро (486 млн. евро за четвъртото тримесечие).
Резултатите за 2019 потвърждават изпълнението на целите на Transform 2019 и са в основата на новия стратегически план на УниКредит Team 23:
- Разходите възлизат на 9.9 млрд. евро и са по-ниски от първоначално заложените в Transform 2019
- Размерът на брутните необслужвани кредити е 8.6 млрд. евро (при заложена цел да са под 9 млрд. евро) и са с над 50% по-ниски от целта по Transform 2019 (19.2 млрд. евро)
- Коефициентът CET1 (проформа) достигна 13.09% или 300 базисни пункта буфер за разпределяне на дивиденти
Коментар на главния изпълнителен директор на УниКредит Жан Пиер Мустие:
„Успешно изпълнихме плана Transform 2019 и съм много горд с целия екип, чиято усърдна работа направи това възможно. Приключихме плана с отлични резултати и изпълнихме целите на Transform 2019 за финансовата 2019 г. с нетна печалба от 4.7 млрд. евро (без еднократни ефекти). Тази печалба е в основата на предложението ни за разпределяне на 1.4 млрд. евро под формата на парични дивиденти и 0.5 млрд. евро чрез обратно изкупуване на акции, след одобрение на акционерите и надзорните органи.
Нашият фокус и енергия сега са насочени към успешното изпълнение на новия план Team 23, който поставя акцента върху укрепването и увеличаването на клиентската база. Освен това ще продължим активно да подкрепяме реалната икономика, да обслужваме нашите клиенти, да насърчаваме растежа на всички пазари, на които работим и да трансформираме нашата банкова група, за да продължи да предоставя устойчива стойност. Като One UniCredit ние подхождаме към новия план със същия ентусиазъм, който имахме при изпълнението на Transform 2019 и гарантираме, че правим правилните неща и УниКредит ще остане паневропейски победител“.