Costco се възползва значително от деурбанизацията и запасите на потребителите сред пандемията.
Инвеститорите се тревожат за забавянето на растежа след месеци на запасяване на потребителите по време на пандемията от COVID-19, но е малко вероятно обикновено силните пазарни изпълнители да останат в неутрална позиция твърде дълго.
Тази неизбежност за Costco (COST) отразява няколко странични продукта от пандемията, които играят директно в ръцете на самия бизнес модел на складовия гигант (и в крайна сметка, неговия краен резултат), твърди анализаторът на Wells Fargo – Едуард Кели.
Едно от тях е засиленото търсене на еднофамилни жилища, започващо миналата есен, когато хората се преместиха от някога претъпканите градове и в по-просторни селски райони. Costco ще се възползва значително от тази промяна тази година, тъй като магазините му не са изискани и по този начин се увеличава вероятността от примамване на нови лоялни членове.
Нова анкета, проведена от Wells Fargo и Quicken, показва, че 37% от изследваните хилядолетия планират да напуснат градовете в рамките на годината.
"Деурбанизацията изглежда реална като се има предвид ускоряването на продажбите на еднофамилни къщи, междудържавните данни за преместването и добре рекламираните проучвания на потребителите. Costco се възползва и от двете тенденции, като се има предвид тежкото крайградско претегляне и повишеното потребление", обяснява Кели.
Очаква се Costco да вдигне членския си внос през следващите 18 месеца, което може да осигури още един голям вятър за печалбите.
За 24-седмичните дни, приключили на 14 февруари, Costco добави около 11,8 милиарда щатски долара от общите продажби на годишна база. Оперативните печалби са се увеличили с близо 450 милиона долара през този период. Излизайки от последното си тримесечие, Costco се похвали с 108,3 милиона общо притежатели на карти в сравнение със 107,1 милиона година по-рано.