Никой не иска да купи „БДЖ-Товарни превози“, става ясно от получена информация на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол. До момента няма заявен инвеститорски интерес за приватизация на „БДЖ-Товарни превози“ ЕООД“.
Министър Московски коментира, че освен приватизацията на дружеството, в Стратегията за развитие на железопътния транспорт е заложена и втора алтернатива за оздравяване на „БДЖ-Товарни превози“ ЕООД, а именно да продължи да съществува като държавна компания.
Много от потенциалните кандидати се отказват, заради големите дългове, както и източването на компанията от собствените й служители. Това прави такава инвестиция много рискова, въпреки уверенията от страната на транспортното министерство.
Първата процедура по приватизация от 2012 г. се провали, тъй като имаше само един кандидат, регистриран в Кипър. Втората процедура беше удължавана няколко пъти. А несигурност за купувачите създаваше запорът на облигационерите върху дяловете на "БДЖ - Товарни превози" заради неизплатени и просрочени вземания от холдинга. При втората процедура кандидатите, закупили документация, бяха четирима, а българското и чуждото присъствие беше 50 на 50. Чуждите участници бяха румънската Grup Feroviar Roman и австрийската Donau Finanz. От местна страна кандидатите бяха фирми, близки до Първа инвестиционна банка и до собственика на "Български морски флот" Кирил Домусчиев.
Към момента на щат в "БДЖ - Товарни превози" са около 3500 души. Засега няма точни числа за брой служители, които ще бъдат освободени.