Потребителите в страната възвръщат своето доверие в икономическата обстановка в България.
Повечето потребителите дават положителна оценка на очакванията за промени във финансовото състояние на домакинствата им .
Леко повишаване се наблюдава и в оценката на потребители към икономическата среда през последните 12 месеца. Освен това, повечето потребители имат по-малко негативна нагласа за развитието на страната, спрямо миналата година.
Общият индекс на доверието на потребителите се е покачил с 2.5 пункта в сравнение с октомври миналата година. По-голям ръст в индекса има в градовете – 3.3 пункта, а в селата нивото е 0.6 пункта.
Населението смята, че инфлацията ще се забави през тази година, а повечето анкетирани смятат, че спестяването на пари ще бъде по-лесно, предвид икономическата среда.
Много от потребителите смятат тази година да инвестират в закупуването на автомобил.
През последните 12 месеца цените на някои продукти леко са се повишили и това също е отчетено от потребителите, но те смятат, че поскъпването е забавило темпа си значително.
По-умерена оценка се дава на безработицата в страната като повечето смятат, че нивото няма да се промени драстично.
В общи линии, потребителите дават положителна оценка на икономиката и имат оптимистични нагласи за настоящата година.
Потребителите връщат доверието си в икономиката
Потребителите в страната възвръщат своето доверие в икономическата обстановка в България.