• Българският бизнес усилено търси чуждестранни партньори

    Българският бизнес усилено търси чуждестранни партньори

    Българският бизнес търси възможности за разширяване на дейността си извън страната.

    Българският бизнес усилено търси чуждестранни партньори

    Българският бизнес търси възможности за разширяване на дейността си извън страната. 80% от анкетираните собственици на бизнес казват, че основен мотив за разширяване на бизнеса е намерението за износ на български стоки. Други 34%, пък усилено търсят чуждестранен партньор, с който заедно да инвестират в България.

    1/4 от фирмите имат интерес за сътрудничество, но насочени към вноса на стоки, които биха се котирали на българския пазар. Само 12% от анкетираните имат намерение и възможност да инвестират в чужбина.
    Българските предприемачи имат най-голям интерес към създаването на бизнес контакти в Германия. Голям интерес се демонстрира и към идеята за сътрудничество със САЩ, Китай и Русия. От години насам Турция за пръв път не е дестинация, към която предприемачите се стремят.

    Гърция, Сърбия и Румъния също са предпочитани страни за сътрудничество и бизнес контакти. Италия също провокира голям интерес у българския бизнес. Фирмите, които имат интерес за чуждестранно сътрудничество се занимават с различни дейности, но повечето са големи предприятия свързани с производство. От секторите на текстилния бранш, машиностроенето, химическата индустрия и производството на храни се демонстрира най-голям интерес.

    Анкетата е проведена от Българската търговско-промишлена палата (БТПП). Целта на проучването е да установи намеренията на фирмите за разширяване на бизнеса извън страната през настоящата година. БТПП ще ползва данните за подготовка на бизнес делегации в чужбина и бизнес форуми в страната.
     

    чуждестранно сътрудничество с български фирми износ на български стоки и услуги разширяване на бизнес дейността извън страната

    Оценка на новината

    0