• Разплащанията онлайн изпреварват по популярност наложения платеж при доставка, показва проучване на Visa

    Разплащанията онлайн изпреварват по популярност наложения платеж при доставка, показва проучване на Visa

    „Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и тази тенденция ще се задълбочава в бъдеще“, казва Красимира Райчева, мениджър на Visa за България

    Разплащанията онлайн изпреварват по популярност наложения платеж при доставка, показва проучване на Visa

    Двадесет и шест процента от българите плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки, показва ново проучване по поръчка на Visa. В сравнение с 2016 г. това е стабилен ръст от 8 процентни пункта, като българските потребители продължават да припознават ползите от електронните разплащания. Нещо повече, проучването отбелязва 3 процентни пункта спад в популярността на разплащанията на място при доставка, което в момента е предпочитано от 38% от анкетираните (в сравнение с 41% за 2016 г.). Близо 20% от респондентите биха отказали покупка, ако търговецът не приема електронно разплащане.

    Предколедният сезон си остава периодът, в който се правят най-много онлайн покупки. Но по-голямата част от хората вече не свързват онлайн пазаруването само с определен период от годинатa. Това ни показва, че онлайн пазаруването все повече се превръща в част от ежедневните покупки на българите и ние приветстваме това развитие на потребителското поведение. За първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и очакваме тази тенденция да се задържи“, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

    Проучването показва няколко стабилни тенденции без промяна за последната година – най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64%), техника (39%), почивки (42%) и книги (21%). Oт друга страна, проучването установява две категории, които отбелязват забележителен ръст в разплащането онлайн – битови услуги (14% - с 3 процентни пункта повече от 2016 г.) и самолетни билети (22% - със 7 процентни пункта повече от 2016 г.). 

    Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (42%), големи международни търговци (23%), други международни онлайн магазини (18%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (67%), богатият избор на категории продукти (54%), наличието на сертифицираща система (52%), опциите за плащане онлайн (36%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (30%).

    Когато става дума за честота на електронни разплащания, 10% от българите пазаруват онлайн няколко пъти седмично, което е стабилно увеличение от 3 процентни пункта в сравнение с миналата година. Четиридесет и един процента правят онлайн покупки няколко пъти месечно, докато 21% го правят само веднъж месечно. Двадесет и шест процента от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, а 7% използват кредитна карта. Това, което потребителите оценяват високо, са удобството (99%), пестенето на време (98%) и улеснението (98%) при онлайн разплащанията, както и че няма нужда от физическо присъствие в търговския обект (98%), възможността да се случва навсякъде и по всяко време (98%) и лесното проследяване на личните финанси (89%).

    През 2017 г. онлайн разплащанията по няколко пъти в месеца са еднакво популярни сред мъжете (42%) и жените (41%).  Българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн техника (66%), почивки (43%) и дрехи (31%), докато жените правят покупки в интернет предимно на облекло (57%), почивки (42%), самолетни билети (20%) и козметични продукти (20%).   

    Онлайн пазаруването се практикува от милиони Visa картодържатели всеки ден. Широката подкрепа от страна на търговците на дребно, банките и финансови институции, заедно с потребителския апетит за по-бързо, по-удобно и сигурно пазаруване, е двигателят зад този подем в електронната търговия.

    Visa Онлайн

    Оценка на новината

    5.00