Консорциум „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ А. Ш. с водещ член „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ предложи най-високото концесионно възнаграждение за летище „София“ – почти 33 млн. евро. Размерът на планираните инвестиции от страна на консорциума е 903 000 000 евро.
Операторът на летище „Копенхаген“, представляван от Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ предложи второто най-голямо концесионно възнаграждение от над 26 млн. евро годишно.
На трето място е летищният оператор Флугхафен Мюнхен, представляван от Консорциум „Соф Кънект“ с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. Тяхната оферта е 24.54 млн. евро на година.
Офертата на оператора на летището във Франкфурт е за 21 млн. евро тодишна концесия, а на последно място е предложението на консорциум „Витоша“ с участието на Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид – за почти 20 млн. евро.
Според министъра на транспорта Росен Желязков концесионните предложения показват сериозен ангажимент за превръщане на летище София в авиационен хъб в рамките на Европа и извън нея.
Относно срока за приключване на работата по избора на бъдещия концсионер, министърът заяви, че това е дълъг и сложен процес. „Предстои нелек и много отговорен процес, при който ще бъдат оценявани финансовите предложения, с относителна тежест от 55% и техническите предложения, с относителна тежест от 45%, като крайната оценка ще бъде комплексна“, уточни Росен Желязков.
Министърът изтъкна, че това е първата процедура, която е изцяло електронна като поясни, че заявленията и офертите са на електронни носители, а единствено на хартия са обвързващите предложения, които бяха отворени и прочетени публично. По думите му всички документи се съхраняват в защитени сейфове, които са под 24-часово видеонаблюдение, като е осигурено и денонощно видеонаблюдение на сървърите, в които се съхраняват записите от видеонаблюдението.