Българските и румънските компании в сегмента на електронна търговия ще се съберат на 7 и 8 юни в Русе в рамките на мащабна конференция, съобщават организаторите на събитието. Събитието eCommerce Academy Conference 2019 има за цел да създаде мостове и възможности за обмяна на опит между българските компании и румънския пазар, който е значително по-голям и се развива изключително динамично. Към момента България е в Топ 5 на Европа по растеж на този пазар. Възможността за разширяване на онлайн бизнеса в северната ни съседка, влиянието на Наредба 18 на НАП върху сектора, както и ролята на инфлуенсърите, ще са сред най-интересните теми в рамките на форума.
По прогнозни данни, секторът на електронната търговия в Румъния отчита 3.5 милиарда евро оборот и ръст от 30% за изминалата година. В България тези показатели са съответно 664 милиона евро оборот и ръст отново около 30 на сто. За сравнение – за целия Европейски съюз през електронната търговия са се превъртели 602 милиарда евро, а регистрираният ръст за 2018 година 12%. Любопитен факт също е, че най-голям дял в онлайн продажбите в ЕС имат дрехите.
На форума ще говорят лектори от най-големите международни организации в сектора. Ще се проведат и уъркшопи, посветени на стартирането на проект в областта на електронната търговия, правните и счетоводни аспекти в сектора, както и ролята на социалните мрежи. На конференцията се очакват 25 водещи лектори от бранша, над 30 изложители и над 400 посетители от България, Румъния и други страни.
„Електронната търговия е явление, което не познава граници и позволява на всеки да прави успешен глобален бизнес, без значение къде се намира. Затова избрахме да организираме конференцията не в София, а в Русе – един град, в който технологичният бизнес се развива много динамично. По същата причина поставихме акцент върху връзките с румънската ecommerce общност, която може да предостави много възможности за българските предприемачи да разширят своя бизнес в международен план“ - сподели Никола Илчев, създател на eCommerce Academy, която е организатор на събитието.
„Основният фокус на конференцията ще бъде обмяна на опит между бизнеса от двете страни, което я отличава от множеството технологични събития през последните години. Българският пазар е много интересен за предприемачите от северната ни съседка, а техният пазар – съответно за тукашните онлайн търговци. В рамките на форума участниците ще могат да създадат контакти с партньори от Румъния, ще се запознаят с редица възможности да разширят бизнеса си в северната ни съседка или други страни, както и с реални бизнес казуси за увеличаване на техните продажби и популярност. Ще отделим място и за влиянието на инфлуенсърите върху този сегмент, както и на най-значимите тенденции в областта на електронната търговия в международен план“ - добави Христо Атанасов, ecommerce консултант и съорганизатор на събитието.