• 25% повече разрешителни за международни превози на товари, поиска транспортният министър

    25% повече разрешителни за международни превози на товари, поиска транспортният министър

    България и другите засегнати страни продължават координираните усилия за промяна на текстовете в Пакета за мобилност, съобразно общите национални интереси, стана ясно още по време на Международния транспортен форум в Лайпциг

    25% повече разрешителни за международни превози на товари, поиска транспортният министър

    Базовата квота на ЕКМТ/СЕМТ разрешителните за българските превозвачи трябва да се увеличи с 25%. За това настоя министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на Международния транспортен форум, който се провежда в Лайпциг, Германия, съобщиха от транспортното министрество.

    ЕКМТ/СЕМТ разрешителните са многостранни разрешителни за международни автомобилни превози на товари, извършвани от транспортни фирми, регистрирани в една от 43-те страни-членки, които участват в ЕКМТ системата от квоти. Разрешителните са годишни, с валидност една календарна година и краткосрочни, с валидност от 30 дни. С всяко разрешителното може да бъдат извършвани неограничен брой превози.

    Българският министър изтъкна, че увеличаването на квотата ще осигури постепенно напредък към по-устойчива и ефективна пътнотранспортна система в Европа. Тази цел може да бъде постигната с увеличаването на броя на разрешителните за камиони от категория Евро V и Евро VI, подчерта още Росен Желязков.

    „Отчитайки последните геополитически събития в Европа, като Брекзит и възможните последици от Пакета за мобилност I, както и това, че някои държави членки на EКMT търсят нови пазари, споделяме мнението, че квотата на ЕКМТ/СЕМТ разрешителните може да бъде истински практически инструмент за отваряне на нови възможности за международния пазар на автомобилните превози“, добави Росен Желязков.

    Министърът беше категоричен, че българската страна подкрепя премахването на всякакви териториални и административни ограничения при използването на ЕКМТ разрешителни.

    Транспортният министър каза още, че България, заедно с Литва и Латния, остава непоколебима по отношение на последиците от въвеждането на Пакета за мобилност в рамките на Европейския съюз. „Също така продължаваме координираните усилия заедно с другите страни, от групата на единомислещите, в посока промяна на текстовете съобразно общите ни национални интереси“, заяви министър Желязков.

    Той подчерта, че пред еврокомисаря по транспорт Виолета Булц настойчиво е бил поставен въпросът за ролята на Европейската комисия в търсенето на решение по темата, както и че Комисията трябва да изиграе решаващата роля на арбитър за постигането на удовлетворяващ всички страни-членки законодателен резултат. „Пред мен комисар Булц заяви, че Европейската комисия ще подкрепи отпадането на връщането на превозното средство, забраната за ползването на седмичната почивка в кабината, както и увеличаване броя на операциите, които не попадат в обхвата на командироване“, добави още Желязков.

    ЕКМТ/СЕМТ разрешителни Пакет за мобилност Международен транспортен форум

    Оценка на новината

    0