Велико Търново е една от шестте области, за които предстои изготвяне на регионални прединвестиционни проучвания. Изработването им, за чието финансиране регионалното министерство вече подаде проект на стойност 23 млн. лв. по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“, е условие за получаване на безвъзмездни европейски средства за доизграждане и модернизация на ВиК инфраструктурата в тези територии, съобщиха от ведомството. Другите области са Габрово, Плевен, Софийска област, Търговище и Хасково.
Това съобщи във Велико Търново министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Там тя участва в дискусията на тема „Образцова община“ и връчи награди на отличени общини.
МРРБ вече изготви 14 регионални прединвестиционни проучвания за областите Бургас, Сливен, Шумен, Варна, Добрич, Силистра, Русе, Пловдив, Кърджали, Ямбол, Стара Загора, Перник, Видин и Враца. ВиК операторите подадоха проектните си предложения към Управляващия орган на ОПОС и се очаква подписване на договорите. Първият от тях – за област Враца, вече е в ход. Изпълнява се и проектът на ВиК Смолян, за който през миналия програмен период беше изработено пилотно проучване.
Регионалният министър подчерта, че Велико Търново е сред генераторите на икономически растеж в страната. За развитието на областта и на Северна България са ключови и няколко стратегически пътни проекта. Сред тях са автомагистрала „Хемус“, и АМ „Русе – Велико Търново“. Върховният административен съд е отхвърлил касационната жалба срещу Оценката за въздействието върху околната среда на проекта за магистрален път между Русе и старопрестолната столица. Така подробният устройствен план – парцеларен план за участъците „Русе – Бяла“ и „Обход на гр. Бяла“ може да бъде процедиран, е позицията на регионалното министерство. През тази година АПИ предвижда да обяви обществените поръчки за тях.
Допълнителен тласък за съживяването на Северна България ще има и изграждането на пътя Видин – Ботевград, подчерта министър Аврамова. Строителството на Лот 2 от участъка Мездра - Ботевград може да започне, защото, въпреки че процедурата за избор на изпълнител се обжалва, КЗК е дала разрешение за предварително изпълнение.
Стартирането на тол системата за тежкотоварни автомобили, приходите от която ще осигурят повече ресурс за пътната инфраструктура, се отлага не за 1 март, а с краен срок 1 март, като точната дата ще бъде определена с решение на Министерския съвет по предложение на регионалния министър, каза още Аврамова.