• Туристическият министър мисли за следващата година, иска повече пари за реклама

    Туристическият министър мисли за следващата година, иска повече пари за реклама

    Работим индивидуално за всеки от пазарите в топ 10 за България, заяви Николина Ангелкова пред Националния съвет по туризъм

    Туристическият министър мисли за следващата година, иска повече пари за реклама

    Отчитайки случващото се в сектора и голямата международна конкуренция, за следващата година се надяваме на повече средства за реклама на българския туризъм. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред участниците в заседанието на Националния съвет по туризъм в курорта Златни пясъци. В момента се провеждат срещи по отделните пазари в топ 10 за входящ туризъм, работи се индивидуално на всеки от тях, за да се оценят конкретните специфики, стана ясно още от думите на туристическия министър. Основна точка в дневния ред на заседанието беше проектът за Годишна програма за национална туристическа реклама за 2020 г.

    Средствата за реклама в бюджета на министерството за тази година са 11 млн. лв. За следващата година надеждата е за по-голям бюджет, анонсира министърът и съобщи, че в момента се работи не само за пазарите в топ 10, но и за перспективните такива – като САЩ, Китай, Япония, Индия, Южна Корея, Близкия изток.

    „Не сме крили, че този сезон ще е труден след три години непрекъснат ръст, не сме крили, че има проблеми в сектора и инцидентни нарушения, но те не трябва да развалят имиджа на българския туризъм”, така Николина Ангелкова коментира медийни публикации. Тя цитира информация от бизнеса, че има достатъчно туристи в курортите и по цялото море и изтъкна, че се работи с общи усилия, за да стане продуктът ни устойчив и предпочитан.   

    Програмата за реклама, която цели приток на туристи през 2020 и 2021 година, включва разнообразни канали. Извън туристическите изложения и онлайн рекламата, която заема ключово място, ще бъдат предложени и конкретни стъпки за подкрепа на организирания туризъм с допълнителни средства за промотиране, поясни министър Ангелкова. Механизмът, който се подготвя в момента, се базира на броя туристи в регистрираните места за настаняване. Подкрепата ще бъде чрез допълнителна реклама и като начало ще се осъществява през месеците юни и септември, към които все още има по-малък интерес, става ясно от информацията на туристическото министерство, изпратена до медиите.  

    „С вицепремиера Екатерина Захариева коментираме възможността за издаване на многократни визи за туристи от Русия и Турция, което безспорно ще насърчи туристопотока от тези държави към България”, заяви още Ангелкова. Обсъжда се колко дълги могат да бъде визите и дали ще са многократни.

    Министърът на туризма обърна внимание и върху важността на Единната система за туристическа информация, която трябва да ограничи сивата икономика в туризма. „ЕСТИ е много важна не само заради връзката с НАП и МВР. Тя ще ни помогне и за по-детайлизирани и задълбочени анализи, когато говорим за стратегия”, обобщи тя. „Обявихме старта на ЕСТИ през февруари и дадохме достатъчно дълъг гратисен период на предприемачите и общините до 1 октомври 2019 г. за попълване на данните. Обръщам внимание, че това е задължение по закон. Освен глоба, санкциите предвиждат отнемане на категорията на обекта при повторно нарушение”, предупреди Ангелкова.

    „2019 г. е преломна за туристическия сектор. Спадът на туристи по някои пазари след историческия рекорд от миналата година не е повод за отчаяние“, коментира заместник-председателят на Управителния съвет на Националния борд по туризъм Мартин Захариев.

    В програмата на Николина Ангелкова са включени и срещи за ключовите туристически пазари Германия и Русия, от които се очаква сериозен спад тази година.

    туризъм спад реклама Николина Ангелкова Национален съвет по туризъм

    Оценка на новината

    0