Правителството даде „зелена светлина“ за реализацията на скоростния път между Мездра и Ботевград. Модернизацията на трасето ще се финансира с близо 420 млн. лева от приходите от винетни и тол такси за периода 2020-2023 г. Очаква се строителните работи на терен да стартират до края на годината.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова напомни, че двата лота ще бъдат разплащани по нова схема. Изпълнителите ще получат сумата след подписване на Акт образец 16, т.е. след цялостно завършване и приемане на изградените участъци. Аврамова изрази увереност, че този пилотен начин на финансиране ще действа дисциплиниращо на изпълнителите, и те ще изпълнят договорите в срок и с необходимото качество. Срокът за приключване на строително-монтажните работи е 2023 година.
На 10 септември е бил избран изпълнителят на Лот 1 с дължина 19.3 км, на стойност почти 133 млн. лв. без ДДС. Това е дружеството „ГЕОПЪТ ЛОТ 1“, което включва фирмите „Геострой“ и „Пътстрой-92“. Изпълнението на Лот 2 с дължина 13.4 км на стойност близо 222.5 млн лв. без ДДС ще бъде възложено на Консорциум „МБ Лот 2 - 2019“, с участници: „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД и „ВАХОСТАВ-СК“ а.с. Договорите с тях ще включват допроектиране, проектиране и извършване на строително-монтажни работи.
Като представител на Северозападна България Петя Аврамова подчерта, че тази пътна отсечка от години се чака от жителите на трите области в района – Враца, Монтана и Видин, и е приоритетна за правителството, премиера Бойко Борисов и за нея самата.
Участъкът между Ботевград и Мездра в момента е с много завои, където се правят рискови изпреварвания и има много катастрофи, изтъкват от регионалното министерство. За да се повиши безопасността на трасето, модернизацията на участъка включва освен удвояване на пътя и изнасяне на трафика извън населените места. Ще бъдат изградени обходи при селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. Ще бъдат построени също кръгови кръстовища при Мездра, Дерманци, Ребърково, Люти Дол, Скравена и Ботевград и две тунелни съоръжения при Люти дол.
Направлението Видин - Ботевград с обща дължина 167 км е приоритетен проект в инвестиционната програма на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция „Пътна инфраструктура“ до 2022 г., посочват от правителствената пресслужба. С построяването на „Дунав мост 2”, свързващ градовете Видин и Калафат, това направление през страната ни се използва по-интензивно като най-къс маршрут между Западна и Централна Европа и Бяло море.