• Туристическото министерство ще предоговаря резервации на „Томас Кук”

    Туристическото министерство ще предоговаря резервации на „Томас Кук”

    58 са местата за настаняване у нас, които имат договори с фалиралия британски туроператор, като най-много от хотелите са в Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена и Дюни

    Туристическото министерство ще предоговаря резервации на „Томас Кук”

    След като и дъщерни компании на британския туроператор „Томас Кук” обявиха фалит, Николина Ангелкова заяви, че заедно с екипа й ще преговарят с други големи туроператори, към които да се пренасочи туристопотока

    Ситуацията в туристическия сектор в международен мащаб се утежнява, след като и дъщерни фирми на британския туроператор „Томас Кук“ от континентална Европа обявиха фалит. „Томас Кук“-Германия вече обяви своя застраховател – „Цюрих иншурънс“, и до часове компанията трябва да изпрати у нас необходимите формуляри, обяви министърът на туризма на извънредна пресконференция.

    Мобилни групи с представители на министерството вече са на място по Черноморието в хотелите, в които има туристи на „Томас Кук“. 58 са местата за настаняване у нас, които имат договори с фалиралия британски туроператор. Най-много са хотелите в Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена, Дюни, по-малко в „Св. Константин и Елена“. Ангелкова съобщи, че освен звеното за разрешаване на казуса в институцията, се открива и горещ телефон- 02/9046893.

    Министърът потвърди още, че ведомството й ще съдейства максимално според правомощията си, за да се подготви колективен иск за месеците юли и август, които по договор трябва да се платят 60 дни след напускане на туристите, дошли чрез „Томас Кук“.

    Поддържаме връзка и с другите големи туроператори, каза министър Ангелкова и добави, че заедно с екипа си са в непрекъснат контакт с посолствата на Германия, Полша, Великобритания и с представители на компанията там. Туристическият министър дори предвижда свое посещение в Германия, за да може капацитетът, който е бил договорен с „Томас Кук“ за следващата година, да бъде пренасочен към други компании. „Ключово е да спасим сезон 2020, защото ситуацията създава проблеми в планирането му. Туризмът е в огромна конкуренция и е важно да бъдем сред първите, които ще предприемат мерки по казуса”, каза още тя.

    Голяма част от местата на чартърните авиокомпании са били запазени за „Томас Кук“. Министерството ще направи всичко възможно този капацитет да бъде пренасочен към останалите големи туроператорски компании, така че да няма сериозен спад за 2020 година, стана ясно още по време на срещата.

    Ангелкова отново повтори, че министерството на туризма ще съдейства на всички засегнати така, че 5940-те туристи на компанията в България да се приберат благополучно. "Туристите ще бъдат обезщетени и не трябва да плащат нищо допълнително заради фалита. И германският застраховател, и английскят гаранционен фонд поемат всички разноски по престоя на настанените в момента”, поясни още тя.

    Официалният представител на „Томас Кук груп“ за България - „Астрал Холидейз“, има ангажимент да информира туристите за съобщенията на застрахователите и за формулярите, които те изпращат.

     

    Снимка: Министерство на туризма

    фалит туроператор колективен иск застраховка "Отговорност на туроператора" Астрал Холидейз Томас Кук дъщерни компании туризъм

    Оценка на новината

    0