Отстъпките при продажбите на дрехи и продукти около Коледа, могат да бъдат най-големите за почти десет години, според някои от консултантите.
Deloitte, който следи цените на 800 000 продукти онлайн и в магазините от 2011 г., очаква средните отстъпки да достигнат 50% до Бъдни вечер.
Прогнозата му дойде, когато Springboard заяви, че броят на купувачите е по-нисък в сравнение със същия период на миналата година.
Фирмата заяви, че купувачите чакат по-големи отстъпки преди да купят.
„Потребителите ясно се възползваха от ранните отстъпки за закупуване на коледни подаръци и сега чакат отстъпките да се задълбочат още веднъж в дните непосредствено преди Коледа, тъй като търговците на дребно правят всичко възможно, за да продадат наличните си стоки“, казва Даян Върл, директор на прозренията в Springboard.
Deloitte каза, че настоящите отстъпки варират от 8% до 78%, като най-големи са намаленията на дрехите, но заяви, че през следващия уикенд - последният преди Коледа - може да се види „преломна точка в промоциите“.
Консултантската компания заяви, че цените са намалени от магазините във Великобритания, които свалят цените по-рано през сезона поради Черен петък - деня след американския празник на Деня на благодарността, когато търговците на дребно свалят цените си за 24 часа. Традицията все повече се възприема и от търговците на дребно във Великобритания.
Deloitte каза, че това е създало дълъг период за предколедни отстъпки, като цените намаляват стабилно преди Коледа.
„Потребителите очакват все по-голямо количество отстъпки преди Коледа. Резултатът е смесване на промоции, едно преминаване към следващото и постоянен спад на цените, а не стръмен спад", каза Джейсън Гордън, партньор за анализи на потребителите в Deloitte.
След Коледа, Deloitte очакват по-големи отстъпки, като средните намаления достигат до 54% . Експертът по продажбите на дребно Натали Берг заяви, че настоящата среда за търговия на дребно е тревожна: "Това е най-важното време на годината за търговците на дребно и това е знак за бедствие."
Тя добави, че търговците на дребно са се разтревожили и са започнали да отстъпват по-рано поради това, че потребителите купуват по-малко, а след като няколко големи марки започнат да правят намаления, е трудно за останалите да не се присъединят.