• Потребителските настроения в Германия се възраждат бавно, магазините все още се борят

    Потребителските настроения в Германия се възраждат бавно, магазините все още се борят

    Германия вече влезе в техническа рецесия през първите три месеца на 2020 г., след като отбеляза втория си пореден тримесечен икономически спад.

    Потребителските настроения в Германия се възраждат бавно, магазините все още се борят

    Перспективите за нарастващо потребление в Германия леко се увеличават, след като Институтът за проучване на пазара GfK прогнозира увеличение на индекса на потребителския климат с 4.2 пункта до следващия месец.

    Това би довело до стойността за юни до минус 18,9 след ревизиран резултат от минус 23,1 точки през май, заявиха изследователите от Нюрнберг във вторник.

    Но дори това би било втората най-ниска стойност, регистрирана някога от GfK за потребителския климат в Германия, след като пандемията на коронавирус го понижи до безпрецедентно ниско ниво по-рано през годината. Очакванията за приходите също се възстановиха донякъде, като този показател натрупа 10,1 пункта спрямо предходния месец, достигайки 5,5 пункта през май. Въпреки това, въз основа на същия период на миналата година, цифрата е намалена с 45 пункта.

    Постепенното възобновяване на бизнеса означаваше, че цифрите не намаляват, заяви потребителският експерт на GfK Rold Buerkl.

    "Независимо от това, несигурността сред потребителите е висока. Според тях икономиката на Германия далеч не е над гърба и те очакват трудна рецесия", добави той.

    През годината се очаква най-голямата икономика в Европа да се свие с 6,3%, според сегашната прогноза на правителството. Това вече би била най-лошата рецесия, наблюдавана в следвоенната история на страната.

    Някои икономисти обаче прогнозират свиване, което може да достигне двойни цифри.

    Магазините отново се отвориха в по-голямата част от Германия от 20 април, но органът на индустрията предупреди във вторник, че потребителите настигат улицата само ако наистина трябва.

    "Правят се само необходими покупки, нищо повече", предупреди HDD търговската асоциация за търговия на дребно в писмо до германското финансово министерство, призовавайки за повече помощ за сектора.

    "Потребителските настроения все още са на дъното", добави тя.

    Секторът очаква за април най-лошите си приходи след Втората световна война, заяви асоциацията, като подчерта, че хиляди средни търговци на дребно, които продават вещи, като дрехи, обувки, парфюми и книги, са изложени на риск.

    европа икономика Германия

    Оценка на новината

    0