• Успешният бизнес не може да съществува без стратегия за мобилност на предприятието

    Успешният бизнес не може да съществува без стратегия за мобилност на предприятието

    Броят на потребителите на смартфони в световен мащаб днес надхвърля три милиарда и се очаква да нарасне с няколкостотин милиона през следващите няколко години.

    Успешният бизнес не може да съществува без стратегия за мобилност на предприятието

    Ефектите от тази тенденция върху бизнеса са значителни, тъй като служителите се възползват от предимствата на BYOD („Донеси своето устройство“ или на английски известно като Bring Your Own Device - BYOD) и компаниите се нуждаят от създаване на стратегии за мобилност на предприятията (EM).

     

    Производителност и удовлетвореност на служителите

    Освен спестяване на пари, което е важен фактор, предлагането на достъп на служителите до собствените им устройства може да има стимулиращ ефект върху тяхното увереност и производителност. Това е напълно обясним резултат, тъй като те най-добре са запознати с техните лични устройства и потребителски интерфейс. Според съответните проучвания използването на лични устройства за бизнес дейности позволява на служителите да спестят приблизително 58 минути на ден и по този начин да увеличат производителността си с 34%. Особено за малък и среден бизнес това може да има както краткосрочни, така и дългосрочни ефекти върху производителността.

     

    Правилна употреба, политики и безопасност

    Във всеки случай е важно всеки бизнес да разработи и приложи последователна стратегия за корпоративна мобилност. Според Strategy Analytics до 2022 г. мобилната глобална сила ще нарасне до 1.87 милиарда, което е 42,5% от глобалната работна сила. В резултат на това предприятията ще трябва да проучат своите политики и да гарантират, че използват правилния подход. Това означава да вземат предвид и актуализират специфичните нужди на техния отрасъл, корпоративни политики, размер, стил, бюджет, ИТ и т.н.

    Днес трите основни бизнес подхода към EM са следните: 1) Донесете собствено устройство (BYOD), 2) Изберете собствено устройство (CYOD) и 3) Корпоративно притежавано, лично активирано (COPE).

     

    Безопасност и инструменти

    Като се има предвид, че е много вероятно BYOD да доминира сред малкия и среден бизнес, всеки бизнес ще трябва да прилага строги политики, в съответствие с неговите нужди и по начин, че BYOD в крайна сметка да бъде печеливш.

    Една от стратегиите, която като че ли не е достатъчно оценана, но е сравнително лесна за изпълнение, е криптирането. Потребителите често не осъзнават колко лесно някой случаен може да получи достъп до данните, съхранявани в мобилния му телефон или лаптопа, в случай че устройството им бъде загубено или откраднато. Криптирането със сигурност ще предотврати този риск.

    По същия начин бизнесът често подценява значението на данните и тяхното единно управление. Ако попаднат в грешни ръце, имейлите, контактите, бележките, снимките и т.н. могат да създадат значителни проблеми с безопасността и в крайна сметка да навредят на вашия бизнес. За щастие има много налични софтуерни инструменти, които, освен шифроването, предлагат функции за дистанционно изтриване. Eдин от най-добрите примери на българския пазар за бизнес мобилни решения са Soft1 SFA и Soft1 360.

    служители мобилност BYOD софтуерни инструменти

    Оценка на новината

    5.00