България отчита ръст в онлайн пазаруването

Данни на Евростат показват, че онлайн търговията в страната ни расте с по-малки темпове в сравнение със зоната на ЕС.

Данни на Евростат показват, че онлайн търговията в страната ни расте с по-малки темпове в сравнение със зоната на ЕС. Това става ясно след проучване, свързано с най-активните потребители на интернет търговията. Оказва се, че в ЕС най-активни са били потребителите на възраст между 24 и 54 години. Общо 2/3 от хората в ЕС са ползвали сайтове за онлайн пазаруване.

В България хората, пазаруващи онлайн са били 27% през 2016г. Ръст все пак има – преди 4 години този дял е бил 18%. И в страната и в ЕС потребителите най-често пазаруват дрехи и обувки и туристически услуги. Средно човек харчи в интернет от 100 до 500 евро.

Веднага след пазаруването на дрехи и услуги се нарежда закупуването на книги, абонаменти за списани, билети за различни събития, стоки за дома, персонални подаръци и аксесоари.

На чело в класацията за ползване на онлайн търговия стои Великобритания. След нея се нареждат Холандия, Дания, Франция, Германия и Ирландия. Там почти всички потребители, ползващи интернет са пазарували онлайн.

Около 35% от хората пазаруват през интернет веднъж на 3 месеца. Почти всички потребители, обаче, пазаруват от местни търговци. Това показва, че трансграничната интернет политика не е съвсем развита. Процентът на доверилите се на местните търговци е 89% в зоната на ЕС.

 

Related posts

Растежът на БВП за Централна и Източна Европа ще достигне до 2,4% през 2024 г.

Кризата в Червено море удължава доставките и увеличава разходите за българските предприятия

Schneider Electric започва изграждането на втория си високотехнологичен завод в България

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ