Без значение дали се намираме в растящ или спадащ пазар, всеки продавач търси максимална цена за своя имот. Характеристиката на цената като „максимална“ е много относително понятие, тъй като винаги може да се спекулира с това дали някой е можел да плати още 1 лев повече за този имот. Много по обективно може да се погледне на въпроса: Как може да се постигне максимална продажна цена на имот?
Отговорът: Цената на сделката на един имот се определя от начина, по който имотът излиза на пазара.
Максималната цена е функция от множество фактори. Някои от тях са макро-фактори, които не можем да контролираме, но е важно да ги имаме предвид и да се съобразим с тях. Другите, които пряко влияят на цената са микро-факторите, които зависят от нас.
Един от най-важните компоненти на максималната продажна цена е цената, на която имота излиза на пазара. Много хора ще кажат, че колкото по-висока цена обявиш, толкова по-скъпо ще продадеш. Точно това е причината много хора да губят пари при сделки с имоти (хиляди и десетки хиляди евро), тъй като се осланят на това порочно правило. Често надценените имоти губят интереса на мотивираните купувачи, които са готови да платят най - много за един имот.
Всеки продавач би искал да направи сделка с този тип клиент, но ценовата политика на надцените имоти винаги държи далеч тези купувачи. Надценените имоти обикновено говорят за липса на интерес от страна на продавача за сделка (само пробвам), липса на познаване на пазара (тук купувачите не виждат смисъл да проучват имота, тъй като очевидно продавачът не познава пазара). Високите цени често говорят и за емоционална привързаност към имота (моят имот е най-хубав и не струва колкото другите), което в очите на купувачите вече означава трудна сделка с много специфики, респективно компромиси, които трябва да се правят.
Този списък може да продължава безкрай, но в края му стои факта, че най-качествените купувачи на пазара не гледат надценени имоти. Продавачите, които планират стратегически продажбите си, работят с пазарни цени, които често вкарват няколко купувача в конкуренция. Естествения резултат е, че продавачът се озовава в позиция, от която има опции за клиент, избор за цена, както и възможност да договори по-добра сделка за имота си.
Следете останалите части на темата за максимална цена на недвижим имот, за да получите цялата пътна карта до достигането и.