Може да изберете всичко между еуфория, край на годината, финални сделки, последен влак, данъчни промени, счетоводни оформяния и още много. Разбира се, всички тези определения касаят конкретни гледни точки и нито една не е грешна. Целта на статията е да даде поглед върху малко по-общата рамка на тема последно тримесечие на пазара на недвижими имоти в една календарна година.
БАНКИ – говорейки за банки, една от темите при тях в последното тримесечие е „бюджет“. Това е тримесечието, в което клоновете имат последен шанс да изпълнят годишните си бюджети, от което зависят бюджетите за следващата година, бонусите на служителите и т.н. Тръгвайки от тук и агресивното предлагане на ипотечни кредити, неминуемо влияе на пазара на недвижими имоти.
БИЗНЕС – бизнесът е фокусиран в пазара на недвижими имоти основно от счетоводна гледна точка. Както се казва „дяволът се крие в детайла“, а детайлите са при адвокатите и счетоводителите. Една добра счетоводна стратегия (на тема недвижими имоти) може да допринесе значително за благосъстоянието на един бизнес.
ПРОДАВАЧИ – продавачите са на един от най-добрите пазари през годината. Защо?
- банките агресивно продават ипотечни кредити;
- купувачите търсят да приключат със сделките преди празници, зимни месеци и ваканции;
- „новите купувачи“ в лицето на бизнеса добавят определен обем върху търсенето на имоти в края на годината.
Какво по-хубаво от това да продаваш в последното тримесечие? Разбира се, естеството на пазара не защитава никого и дори и в това тримесечие, всеки може да направи лоша сделка, ако не следва най-важните правила за успешни сделки.
КУПУВАЧИ – купувачите са разделени на две групи. Едните бързат да приключат сделката през настоящата година. Знаят, че банките са гъвкави, а от друга страна, чисто психологически, не желаят да пренесат ангажимента за покупка през новата година. Другите решават да стоят далеч от еуфорията в края на годината и залагат на това, че в по-тихите зимни месеци могат да договорят по-добра сделка, с някой, който не е успял да продаде в края на годината.
Няма единна формула за успех. Има личен контекст. Има лична стратегия. Следвайте личната си стратегия и можете да направите супер сделка, дори и в най-тежките пазарни условия.