Какво означава „четвърто тримесечие“ и какво се крие зад него на пазара на недвижими имоти?

Прогнозен анализ за търсенето и предлагането на недвижими имоти през последното тримесечие на годината.

Може да изберете всичко между еуфория, край на годината, финални сделки, последен влак, данъчни промени, счетоводни оформяния и още много. Разбира се, всички тези определения касаят конкретни гледни точки и нито една не е грешна. Целта на статията е да даде поглед върху малко по-общата рамка на тема последно тримесечие на пазара на недвижими имоти в една календарна година. 

БАНКИ – говорейки за банки, една от темите при тях в последното тримесечие е „бюджет“. Това е тримесечието, в което клоновете имат последен шанс да изпълнят годишните си бюджети, от което зависят бюджетите за следващата година, бонусите на служителите и т.н. Тръгвайки от тук и агресивното предлагане на ипотечни кредити, неминуемо влияе на пазара на недвижими имоти.

БИЗНЕС – бизнесът е фокусиран в пазара на недвижими имоти основно от счетоводна гледна точка. Както се казва „дяволът се крие в детайла“, а детайлите са при адвокатите и счетоводителите. Една добра счетоводна стратегия (на тема недвижими имоти) може да допринесе значително за благосъстоянието на един бизнес.  

ПРОДАВАЧИ – продавачите са на един от най-добрите пазари през годината. Защо?
– банките агресивно продават ипотечни кредити;
– купувачите търсят да приключат със сделките преди празници, зимни месеци и ваканции;
– „новите купувачи“ в лицето на бизнеса добавят определен обем върху търсенето на имоти в края на годината.

Какво по-хубаво от това да продаваш в последното тримесечие? Разбира се, естеството на пазара не защитава никого и дори и в това тримесечие, всеки може да направи лоша сделка, ако не следва най-важните правила за успешни сделки.

КУПУВАЧИ – купувачите са разделени на две групи. Едните бързат да приключат сделката през настоящата година. Знаят, че банките са гъвкави, а от друга страна, чисто психологически, не желаят да пренесат ангажимента за покупка през новата година. Другите решават да стоят далеч от еуфорията в края на годината и залагат на това, че в по-тихите зимни месеци могат да договорят по-добра сделка, с някой, който не е успял да продаде в края на годината.

Няма единна формула за успех. Има личен контекст. Има лична стратегия. Следвайте личната си стратегия и можете да направите супер сделка, дори и в най-тежките пазарни условия.

Георги Янков е специалист със 17-годишен опит в сделките с недвижими имоти. Той е съосновател на Imvestia, управляващ съдружник и мениджър в компанията за недвижими имоти Primo+. Георги е водещ на предаването "Следващото Ниво с Щелян и Георги", което вече има над 130 излъчени епизода в повечето социални мрежи и подкаст платформи. Гостите във формата са едни от най-успелите Българи в своите сфери на дейност, а всеки епизод дава огромна стойност на всички зрители и слушатели. Съосновател на Primo+ Academy – водеща обучителна организация за търговци, брокери, мениджъри и собственици на агенции за недвижими имоти.

 

Related posts

Строежът на най-големия технологичен хъб в Европа започна във Вилнюс

Tether с голяма инвестиция в Blackrock Neurotech

Японска компания възприе инвестиционния подход на MicroStrategy и светкавично повиши цената на акциите си

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ