Това показват резултатите от утвърденото ежегодно проучване на консултантската компания за корпоративни обучения IBTrainings, което дава данни за изминалата година и е реализирано сред водещи компании.
Над 50% от компаниите в страната ни продължават да инвестират в специализирани обучения и това е ръст от 10% спрямо резултатите от изминалата година. Мениджърските тренинги също отбелязват известно нарастване, достигайки до 38% от общите, което говори за добра устойчивост.
Повишава се делът на обвързаността на обученията през 2024 г. спрямо тези през 2023 г. Това говори за повишено ниво на последователност в трейнинг стратегиите на компаниите, а това е предпоставка за постигането на дългосрочни резултати. 63% от участниците са провели надграждащи обучения през 2024 г., а цели 75% планират през тази година да проведат такива, което е сигурен знак за ефекта на стратегическия подход върху представянето на компаниите.
При това все повече се разчита тренингите да оказват влияние не само на представянето на компанията, а и на екипната култура, сплотеността и разбирателството. В индивидуални отговори се отбелязва, че това се случва почти само когато обучението е присъствено и с това вероятно се обяснява стабилната тенденция за превес на този тип тренинги спрямо тези онлайн.