Facebook променя корпоративното си име на Meta, потвърди главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг в четвъртък, отразявайки повишения фокус на компанията върху изграждането на виртуален свят, известен като метавселена. Но ребрандирането може да направи малко за усилията на работодателя за задържане на служители и привличане на нови.
„Съмнявам се, че това ще изкупи или защити много работодателската марка“, казва бизнес професорът от университета в Джорджтаун Брукс Холтъм, който е специализиран в това как организациите придобиват, развиват и запазват човешки и социален капитал.
„Тъй като Facebook е изправен пред толкова много грешки и публични критики, опетняващи марката, хората, които знаят, няма да бъдат заблудени от това ребрандиране“, сподели Холтъм.
Проверката на Зукърбърг и Facebook се засили през последните седмици по отношение на боравенето с дезинформация и реч на омразата и потенциала да бъде вреден за тийнейджъри и деца. Последните запитвания идват, след като бивш служител на Facebook, превърнал се в информатор, Франсис Хауген разпространи вътрешни документи в пресата, показващи, че компанията е наясно, че продуктите и услугите й могат да причинят вреда, но се бори да се справи с тях.
В разговор за печалбите в понеделник Зукърбърг отрече твърденията на документите, заявявайки, че те „рисуват фалшива картина на нашата компания“ и че проблемите, които изпитва Facebook, са отражение на обществото.
Но последните новини за ребрандирането на компанията, които вече са критикувани, че отвличат вниманието от нейните твърдения, може да съвпаднат с текучеството на служителите, ако не и гориво.
Само в една мярка за работодателската марка на компанията, класацията на Facebook като най-добра компания за работа се понижава в продължение на няколко години, след като заема челното място през 2018 г., според оценките на служителите в сайта за преглед на Glassdoor. Той падна до номер 7 в списъка за 2019 г., след съобщения, че политическата консултантска фирма Cambridge Analytica е получила неправилен достъп до данните на 87 милиона потребители на Facebook. Компанията се класира на № 23 през 2020 г. и се изкачи обратно до № 11 през 2021 г.
По-рано това лято Facebook беше сред първите влиятелни работодатели, които обявиха, че всички работници могат да поискат да работят дистанционно на пълен работен ден след пандемията и че плановете за връщане в офиса ще бъдат отложени до 2022 г.
Все пак ребрандирането може да засили усилията за задържане и наемане на високоспециализирани служители, участващи в работата на метавселената, за „шанса да се работи върху нещо наистина революционно с голям бюджет“.
Но е малко вероятно компанията да види положително въздействие сред обществеността или служителите, които не участват в работата на метавселената.