Китайските гиганти за електронна търговия Alibaba и JD.com поставиха нови рекорди за продажби в своите платформи в Деня на сингъла, най-голямото събитие за пазаруване в света.
Акциите на JD поскъпнаха с около 4,6% в следобедната търговия в Хонконг в петък, докато Alibaba се понижи с около 1,8%.
Рекордните продажби са налице въпреки притесненията за силата на китайския потребител и въздействието на репресиите на Пекин върху технологичните компании.
Докато Singles Day, наричан още Double 11, преди беше просто 24-часова флаш разпродажба, той се превърна в многодневна феерия, завършваща в полунощ на 11 ноември. JD започна продажбите в края на октомври, докато Alibaba стартира в началото на ноември. Този удължен период помогна ръста в продажбите на компаниите.
Alibaba каза, че брутният обем на стоките (GMV) през 11-дневния период възлиза на общо 540,3 милиарда юана (84,54 милиарда долара), което е с повече от 8% скок от 498,2 милиарда юана от миналата година.
JD заяви, че обемът на транзакциите на неговата платформа възлиза на 349,1 милиарда юана (54,6 милиарда долара) по време на Деня на сингъла, което е 28% увеличение от 271,5 милиарда юана, записани миналата година.
GMV и обемът на транзакциите не се превръщат в директни приходи за JD и Alibaba. Те също не отчитат върнати артикули. Цифрите се отнасят до обема на транзакциите в двете им платформи. Те обаче показват апетита на китайските потребители да пазаруват от платформите на гигантите за електронна търговия.
Китайските технологични компании продължават да са изправени пред интензивен контрол от страна на регулаторните органи. Президентът Си Дзинпин също настоя за т.нар. общ просперитет или умерено богатство за всички. И JD, и Alibaba изтъкнаха социалната и екологичната отговорност по време на събитието, привеждайки се в съответствие с приоритетите на Пекин.
Междувременно JD заяви, че е намалила въглеродните емисии с 26 000 тона през този период на Деня на сингъла в сравнение с миналата година, подчертавайки своите екологични качества.
И Alibaba, и JD заявиха, че виждат растеж в по-малките китайски градове, ключов фокус за фирмите за електронна търговия, тъй като те се стремят да разширят своите потребителски бази.
Потребителите от така наречените пазари от по-ниско ниво представляват 77% от всички купувачи през периода на Деня на сингъла, каза JD. Компанията заяви, че е наблюдавала „бърз растеж на потреблението“ от тези пазари на домакински уреди, лекарства и декорация за дома.