Facebook, която промени името си на Meta, се сблъсква от вълна от напускания на високопоставени изпълнителни директори тази година. Компанията е изправена пред засилен регулаторен контрол и голямо предизвикателство за връзките с обществеността след публикуването на вътрешни документи и новинарски доклади, илюстриращи колко много Facebook знае за вредите, причинени от услугите му.
Дебора Лиу, бивш ръководител на Facebook Marketplace, напусна през февруари, за да стане изпълнителен директор на Ancestry.com. Дейвид Фишер, който беше главен служител по приходите, обяви напускането си през март, както и Кевин Уейл, един от съоснователите на подразделението за криптовалути във Facebook.
Бившият рекламен директор на компанията, Каролин Еверсън, обяви, че ще напусне през юни и започна да работи за приложението за доставка на хранителни стоки Instacart като президент. Фиджи Симо, който беше ръководител на приложението Facebook, стана главен изпълнителен директор на Instacart, след като напусна Facebook през юли.
Марк Д’Арси се оттегли от ролята си на главен креативен директор през август, а на следващия месец технологичният шеф на Facebook Майк Шрьопфер каза, че ще напусне компанията. През ноември Дейвид Маркъс, ръководител на усилията за криптовалута на Facebook и преди това ръководител на Messenger, обяви предстоящото си напускане в края на годината. По-рано във вторник сутринта ръководителят на корпоративния комуникационен софтуер Workplace на Facebook Жулиен Кодорниу обяви, че е напуснал компанията, за да влезе в рисков капитал.
Съобщението за напускане на Чудновски идва една седмица след това на Маркъс - и двамата започват да работят в Messenger, след като са били колеги в PayPal.
Чудновски пое Messenger от Маркъс през май 2018 г. Той се присъедини към Facebook през 2015 г. като ръководител на продукта за звеното за Messenger.
Чудновски ще бъде заменен от двама изпълнителни директори. Лоредана Кризан ще поеме отговорностите на Чудновски за Messenger, директни съобщения в Instagram и Messenger Kids, докато Махер Саба ще ръководи продуктите за отдалечено присъствие на Facebook, които включват аудио разговори, видео разговори и продукта за видеоразговори на Facebook Rooms за 50 души.