Netflix отчете печалба за четвъртото тримесечие след камбаната в четвъртък. Стриймърът подобри както в горната, така и в долната линия, но акциите паднаха с повече от 20% в търговията след работно време, до най-ниските нива от юни 2020 г., поради забавяне на растежа на абонатите.
Ето ключовите числа:
- Печалба на акция (EPS): $1,33 срещу 82 цента, очаквани в проучване на Refinitiv на анализатори.
- Приходи: $7,71 милиарда срещу очакваните $7,71 милиарда, според Refinitiv.
- Глобални платени нетни допълнителни абонати: 8,28 милиона срещу очаквани 8,19 милиона, според оценки на StreetAccount.
Netflix добави 8,28 милиона глобални платени нетни абонати през четвъртото тримесечие. Анализаторите очакваха компанията да добави 8,19 милиона, според оценките на StreetAccount. Но това е по-малко от 8,5 милиона абонати, добавени от Netflix през четвъртото тримесечие на 2020 г., същата цифра, която прогнозираше за четвъртото тримесечие на 2021 г., и перспективите му бяха по-лоши.
Netflix заяви, че очаква да добави 2,5 милиона абонати през първото тримесечие на 2022 г., далеч под 3,98 милиона, които добави през първото тримесечие на 2021 г. Междувременно анализаторите очакваха 6,93 милиона през първото тримесечие, според оценките на StreetAccount.
Netflix заяви, че планира по-претеглено съдържание през първото тримесечие, като големи премиери са насрочени за март.
Но това е подобно на изображението, което Netflix нарисува, насочвайки се към Q4. Netflix и анализаторите очакваха голям скок в потребителите в края на 2021 г., когато компанията пусна нови телевизионни предавания и филми, които бяха изместени в задната половина на годината. През тримесечието, например, Netflix пусна високоефективно съдържание като „Емили в Париж“, „Не гледай нагоре“, „Червено известие“ и „Вие“.
Netflix каза, че засилената конкуренция от други компании е една от причините за забавянето, въпреки че в миналото е казвал, че компании като Apple и Disney няма да повлияят съществено на растежа.
„Потребителите винаги са имали много избор, когато става въпрос за тяхното време за забавление – конкуренцията, която се засили само през последните 24 месеца, тъй като развлекателните компании по целия свят разработват свои собствени стрийминг предложения“, каза Netflix. „Въпреки че тази допълнителна конкуренция може да повлияе на нашия пределен растеж, ние продължаваме да се развиваме във всяка страна и регион, в които стартираха тези нови алтернативи за стрийминг.“
Акциите на Disney и Roku също се понижиха с повече от 4% в търговията след работно време.
Netflix, който иска да привлече 800 милиона до 900 милиона домакинства, които използват широколентов интернет или платена телевизия, заяви, че все още е рано, когато става въпрос за достигане на този брой.
„Това е динамичен пазар със сигурност, може да не е толкова стабилен, колкото хората мислят за него по отношение на това, че ще добавяме X число всяко тримесечие, всеки месец, всяка седмица, но няма съмнение, че това е посоката, в която върви бизнесът“, добави съизпълнителен директор Тед Сарандос.
Netflix обяви увеличение на цените в САЩ и Канада миналата седмица. В Съединените щати месечните разходи за основния план се покачиха от $1 до $9,99. Стандартният план скочи от $13,99 на $15,49, а премиум планът се повиши от $17,99 на $19,99.
Стратегията на Netflix е да увеличава цените, тъй като клиентите стават още по-закрепени в ексклузивното съдържание на компанията. Увеличаването на цените може да помогне за компенсиране на намаляващия растеж на клиентите.
Netflix също актуализира инвеститорите за натиска си в игрите. Компанията пуска игри на базата на популярните си заглавия на своите абонати. Новите игри може да му помогнат да разбере кои герои са най-популярни, което в крайна сметка може да помогне за оформянето на съдържанието му.