Китайската технологична компания Baidu и автомобилният производител Geely влагат повече пари в начинанието за електрически автомобили Jidu, в което си партнираха само преди около година.
И двете компании обявиха, че влагат близо 400 милиона долара в Jidu в кръг на финансиране от Серия А. Капиталовата инжекция идва по-малко от година след стартирането на Jidu през март 2021 г. с 300 милиона долара първоначален капитал от неразкрити инвеститори.
Глобалните сделки с електрически превозни средства нараснаха през последните две години, тъй като компаниите бързат да разработват автомобили, които анализаторите очакват скоро да заменят тези с двигатели с вътрешно горене. Китайското правителство особено подкрепя растежа на местната индустрия, като помага за стимулиране на възхода на много стартиращи фирми.
Сделките с електрически превозни средства в Китай са се утроили до 6,61 милиарда долара през 2021 г. от 2,17 милиарда долара през 2020 г., според Dealogic. Сделките с електрически превозни средства в САЩ се удвоиха до 924 милиона долара миналата година от 353 милиона долара на стойност през 2020 г., показват данните.
Baidu обяви през януари 2021 г., че планира да пусне Jidu с Geely като стратегически партньор и по-късно назова Xia Yiping, съосновател на стартиращата компания за споделяне на велосипеди Mobike, като главен изпълнителен директор на компанията за електрически автомобили.
През 2010 г. базираната в Китай Geely придоби шведската автомобилна марка Volvo, която преди това принадлежеше на Ford Motor. Geely управлява редица марки електрически превозни средства — самостоятелно или чрез съвместни предприятия с Volvo — от Zeekr до Polestar от висок клас.
През последните няколко седмици Baidu обяви, че Jidu планира да разкрие концептуален автомобил с възможности за автономно шофиране от ниво 4 на автомобилното изложение в Пекин, насрочено за април.
Първият автомобил на Jidu трябва да започне масово производство и доставки през 2023 г., според Baidu.
Начинанието на Baidu в електрическите превозни средства е част от усилията на главния изпълнителен директор Робин Ли да диверсифицира бизнеса на компанията далеч от рекламата в нови области на растеж, включително автономно шофиране и изкуствен интелект.
В Китай има по-голяма тенденция технологичните компании да скачат в пространството на електрическите превозни средства. Миналата година Xiaomi обяви планове да инвестира 10 милиарда долара през следващите 10 години в собствения си бизнес с електрически автомобили и очаква масово производство на собствени превозни средства през първата половина на 2024 г.
Междувременно телекомуникационният гигант Huawei си партнира с автомобилните производители в области, включително софтуер за автомобили и автономно шофиране.