Toyota Motor предупреди инвеститорите, че „безпрецедентното“ увеличение на разходите за материали и логистика може да намали печалбата на компанията за цялата година с цели 20%.
Японският автомобилен производител заяви, че очаква разходите за материали да се удвоят до 1,45 трилиона йени, или около 11,1 милиарда долара, през фискалната си година, която започна през април. Toyota заяви, че планира да компенсира около 300 милиарда йени, около 2,3 милиарда долара, от тези увеличения спрямо предходната година чрез „усилия за намаляване на разходите“.
Глобалната автомобилна индустрия се бори с проблемите на веригата за доставки от около година и половина. Глобалният недостиг на полупроводникови чипове спорадично затваря фабриките и причинява значително намаляване на обема на превозните средства.
Toyota успя да се ориентира в недостига на доставки по-добре от някои други автомобилни производители през първите дни на недостига на чипове, но по-високата инфлация, увеличените разходи и допълнителните проблеми във веригата за доставки се добавиха.
Covid-19 също продължава да бъде проблем. Toyota заяви, че ще спре операциите на 14 линии в осем местни фабрики за до шест дни през май поради блокиране, настъпило в Китай.
Toyota очаква оперативната й печалба да спадне до 2,40 трилиона йени (19,7 милиарда долара) за текущата фискална година, което е спад от 3 трилиона йени (22,9 милиарда долара) през последната фискална година, приключила през март. Той също така прогнозира нетната печалба да падне с 20% до 2,26 милиарда йени (18,5 милиарда долара), въпреки очакванията за рекордни глобални продажби на дребно през това време.
Kомпанията работи вътрешно и със своите доставчици, за да намали разходите колкото е възможно повече.
Toyota е последният автомобилен производител, който предупреждава за нарастващите разходи. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обвини инфлацията в повишаването на цените на електрическите си превозни средства. General Motors и Ford Motor също предупредиха за значително увеличение на разходите тази година.
Ford заяви, че до голяма степен очаква неговата ценова мощ, съчетана с очаквано увеличение на производството, да компенсира 4 милиарда долара за суровини. Автомобилният производител преди това прогнозираше тези странични ветрове от 1,5 до 2 милиарда долара. Подобна е историята и в GM, който миналия месец удвои прогнозните си разходи за стоки до 5 милиарда долара през 2022 г.