В последните години целият свят пощуря по здравословното хранене. Всички започнаха да пазаруват био продукти в био магазини, черен ориз, вместо бял и минерална вода, вместо газирани напитки и сокове. Разбира се, това се отразява на не толкова здравословните продукти и съответно продажбите им намаляват драстично.
Точно това се случва и с безалкохолните гигатни Pepsi и Coca Cola. Покрай манията за здравословен живот, продажбите на компаниите драстично са спаднали и това ги кара да измислят нови маркетингови стратегии, с които да възродят продажбите си. Ето защо в момента компаниите се опитват да запазят репутацията си и инвестират огромни суми в... бутилиране на вода.
Да, правилно прочетохте. Двете най-големи производители на безалкохолни напитки започват да бутилират вода. „Бутилираната вода е маркетинговият трик на века!” – това твърди Джон Джюъл в The Week.
„Всеки от нас може да пие вода от чешмата, която е по-евтина и обикновено с по-добри качества от бутилираната. Защо тогава бутилираната вода се превърна в индустрия за 13 млн. долара?” – пита Джюъл.
Ето и отговора – заради това, което купуването на бутилираната вода говори за потребителя.
Първата бутилирана вода, която успя да се наложи на пазара беше едноименната марка Perrier. Разбира се, много други компании последваха примера на Perrier и в наши дни, бутилираната вода вече не означава шикозност, а здраве. Точно за това Coca Cola и Pepsi се опитват да наложат свои марки бутилирана вода.
В последните няколко години, потреблението на бутилирана вода е нарастнало с около 8%, докато това на безалкохолни напитки намалява с около 3%.