Компанията за електронна търговия eMAG ще обжалва, наложената вчера глоба от Комисия за защита на конкуренцията. Глобата е в размер на 4.7 милн. лв. и е за заблуждаващи рекламни кампании.
На дружеството са наложени девет глоби за нелоялни практики през 2014 и 2015 г. Санкциите са наложени след жалба на Store.bg. Според компанията, eMAG е лъгала потребителите, че ще има дни, в които цените на стоките ще бъдат намалени със 70%. В действителност не е било така и всички е било с отстъпка до 30-40%.
Също така е подадена жалба и срещу посланието „Най-лесният начин да поръчаш – най-сигурният начин на доставка – милиони начини да се зарадваш“. Според конкурентите, по този начин eMag внушават на обикновения потребител, че останалите електронни магазини са несигурни и нелоялни. Компанията отрича обвиненията и казва, че това е кампания е с цел реклама на определена марка и на цялостното онлайн пазаруване, но аргумента не е приет от комисията. Това не е първият път когато Комисията за защита на конкуренцията санкционира eMAG.
eMAG твърди, че няма да остави нещата така и ще обжалва, както тази санкция, така и предите две. Все още обаче няма развитие по нито един от случаите.