След появата на натиск от страна на третия по големина производител на мобилни телефони в света след придобиването на Motorola преди три години, китайската Lenovo Group разчита на тласъка на пазара.
Докато компанията, която се обединява с HP като най-големият производител на компютри в света, се върна към печалба през годината, до март загубите в смартфоните й се влошиха, тъй като маркетинговите разходи за нови продукти и ключовите разходи за компоненти се увеличиха.
Проблемът с телефоните на групата започна след придобиването на Motorola Mobility от Google за 2,9 милиарда долара през 2014 г., но все пак опита да се бори да интегрира активите. Това, съчетано с ожесточена конкуренция от страна на производителите от по-нисък клас в родната си база в Китай, като например Xiaomi и Oppo, регистрира глобалната си позиция до номер 8 през 2016 г.
Lenovo е изправена пред най-тежката си битка в родната си база в Китай. Доставките на вътрешния пазар намаляха с 80% на годишна база или с 55% през първото тримесечие на 2017 г., според данните на Canalys.
Lenovo е четвъртият най-голям производител на смартфони в Индия, с 9,5% пазарен дял, който се сравнява със Samsung, която е на първо място с 28,1, според IDC.
Макар да е изправена пред нарастваща конкуренция от страна на новопостъпилите Oppo и Vivo, се радва на добра лоялност към марката.