Офсет Груп е българска печатница от семеен тип, създадена през 1993г. Освен със стандартното производство на печатни материали и опаковки, фирмата има широко портфолио от печатни технологии. Някои от технологиите, които печатниците масово използват, са внедрени у нас именно от Офсет Груп.
През 2014г. Офсет Груп започва да се специализира в производството на луксозни опаковки за хранителната и козметична индустрия, както и производство на висококачествни корпоративни печатни продукти за клиенти от България и Европа.
Едно от най-големите преимущества на Офсет Груп е именно това, че през годините, компанията инвестира предимно в технологии в областта на луксозния дигитален печат и следпечатни ефекти.
Според собствениците на компанията, най-голямата трудност, с която са се сблъскали при стартирането на фирмата е била концепцията за развитие на родно, видоко-технологично производство, базирано на световни стандарти и тенденции.
10 години по-късно, фирмата отново се изправя пред трудност, този път откъм технологична инфраструктура и намирането на квалифициран персонал. След техническо обновяване и инвестиция в IT сегмента, Офсет Груп прескача и тази трудност и продължава развитието си, не само в България, но и на световния пазар.
„Тук проблемът се оказа друг – въпреки че успявахме да стигнем до decision maker-и, марката „България“ не работеше в наша полза. В повечето случаи бяха нужни много усилия и преговори, за да се стигне до конкретна поръчка. Цените ни бяха конкурентни, но доверието го нямаше.“ – коментират от комапанията.
В момента Офсет Груп, разполага с търговски офис във Великобритания, където е съсредоточена голямата част от износа им. Те работят успешно с клиенти от Холандия, Германия, Белгия и Франция.
„Имаме предложения за официални представителства в страни извън Европейския съюз – Израел, Оман, Дубай и т.н., но нещата в тези страни са все още в начален стадии.“ – споделя Георги Христов, търговки директор на компанията.
Стратегията на компанията е винаги да са първи в усвояването и интегрирането на световните иновации в областта на печата. Тази стратегия работи в тяхна полза, вече повече от 20 години. Христов споделя, че не е лесно да си винаги първи, но стратегията им до толкова е затвърдила позициите им на иновативна компания, че в момента консултират дори конкурентите си.
„Бъдещите ни планове са изцяло свързани с разширяването на продажбите на компанията на външните пазари както и инвестиции в нови печатни технологии. Смятам, че качеството което предлагаме е абсолютно равностойно с това на западно-европейските производители в областта на печата. Нашето предимство са конкурентните цени и това според мен е формулата за успех не само за нас, а за всички стойностни български производители.” – коментира Христов.