Част от ангажиментите в глобалната стратегия, които трябва да бъдат изпълнени са да бъдат премахнати всички пластмасови продукти за еднократна употреба от гамата на ИКЕА в световен мащаб до 2020 г., да бъдат проектирани всички продукти на бранда с нови кръгови принципи, с цел да се използват само възобновяеми и рециклирани материали до 2030 г. и разширяване на гамата соларни решения за дома до 2025 г.
„Нашата амбиция е да изградим положително въздействие върху хората и планетата до 2030 г., на което да се основава ръста на бизнеса на ИКЕА. Чрез нашия мащаб имаме възможността да вдъхновим и да дадем възможност на повече от едини милиард души да живеят по-добре на планетата“, каза изпълнителния директор на Inter IKEA Group, Торбьорн Льоф.
Едновременно с това като важна стъпка в България днес ИКЕА обяви партньорството си със SPARK. Паркингът на магазина става зона за споделяне на електромобили.. Концепцията набира поддръжници и към момента в София има 65 електромобила SPARK, включително лекотоварни.. „С това партньорство искаме да дадем възможност на повече хора с градски начин на живот да отнесат по-големите покупки вкъщи по най-щадящ природата начин, дори да нямат собствен автомобил“, сподели Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА в България.
За ИКЕА
Нашата визия е да създаваме по-добро ежедневие за много хора и предлагаме стилно, функционално и достъпно обзавеждане на високо качество, създадено с грижи за хората и средата.
ИКЕА е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома. Компанията е основана в южната част на Швеция през 1943 г. от Ингвар Кампрад. Днес ИКЕА има 403 магазина в 49 страни.