Държавната компания „Автомагистрали“ ЕАД разширява наличната си строителна и транспортна техника с 20 тежкотоварни автомобила и 11 тежки строителни машини, съобщиха от регионалното министерство. В новото оборудване, закупено от компанията, попадат булдозери, колесни багери, верижни багери, челни товарачи, валяци, комбинирани багери. Сред най-впечатляващите машини е 40-тонния булдозер, разработен в Япония. „Той е толкова мощен, че може да прегази танк. Не му отстъпват по сила и новите верижни багери с тегло 36 т. и 22 т. Кофата на такъв багер „яде“ скалата като пясък“, изтъква главният инженер на фирмата Евгени Генчев.
Наличието на челните товарачи и комбинираните багери ще улесни и ускори работата по новото трасе на „Хемус“, посочиха от държавнана компания. Машините ще са необходими, тъй като скалната маса, пръстта и асфалтът на този тежък участък ще бъдат милиони кубици. Новото оборудване подсилва съществуващия машинен парк на „Автомагистрали“ ЕАД. Дружеството вече притежава 169 различни типове техника. Отделно има над 60 микробуса и леки автомобили и др.
„Автомагистрали“ ЕАД реализира покупката със собствени средства. Отпуснатите от правителството 1,124 млрд. лв. без ДДС за изграждане на новите 134,14 км са по сметка на МРРБ в БНБ. От тях не може да се плаща авансово, а само срещу свършена работа.
Гордостта на компанията е машината на „Крамер“, която се използва за ремонт, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения, и е единствена в България. Обслужва се от специален екип, а работата й на ден осигурява близо 2000 лв. приход за компанията, тъй като се отдава под наем на частните строителни фирми.
“Автомагистрали” ЕАД планира да купи и високотехнологична лазерна технология, с която може да се контролира строителството от въздуха. Тя ще улесни значително процеса на проектиране и ще съкрати времето за неговото извършване.
Снимка: МРРБ