От средата на миналата година няколко софтуерни „робота“ обслужват клиентите на дружеството за потребителско финансиране "УниКредит Кънсюмър Файненсинг" (УКФ). Софтуерните „роботи“ покриват основно процеси, свързани с търговската отчетност, кредитния процес и администрацията на кредитния портфейл“, информират от компанията.
„За клиента е важно да получава услуги с висока добавена стойност, което му носи положително клиентско преживяване. Именно за това ни помага роботизираната автоматизация на процесите (RPA). Внедряването беше успешно и роботите, които използваме вече получават клиентски препоръки и похвали“, коментира Ивайло Главчовски, председател на Управителния съвет и Изпълнителен директор на „УниКредит Кънсюмър Файненсинг”.
Дружеството също така е създало вътрешен екип, който е фокусиран в определянето на подходящи процеси и тяхното последващо „роботизиране“.
„В 21 век сътрудничеството между хората и роботите е напълно възможно. Автоматизирането на процесите не застрашава работата ни, а я улеснява“, допълва изпълнителният директор на „УниКредит Кънсюмър Файненсинг”.
След „роботизирането” на част от услугите, които предлага „УниКредит Кънсюмър Файненсинг”, служителите имат повече време за творческа работа и се фокусират върху опростяване и подобряване на процесите и услугите за клиентите, съобщават от дружеството. Като пример се посочва изцяло онлайн процеса по кандидатстване и усвояване на стоков кредит, който стартира през 2017 г. и към момента около 20% от клиентите са се възползвали от него.
„Автоматизирането и дигитализирането на процесите в „УниКредит Кънсюмър Файненсинг” е част от дългосрочната стратегия на дружеството. Онлайн пазарът е нараснал повече от 2 пъти за последните пет години. Това изисква непрестанно подобряване на клиентското преживяване при онлайн пазаруването и ние от "УниКредит Кънсюмър Файненсинг" продължаваме да работим в тази насока.“, коментира още Ивайло Главчовски.