Автомобилният производител Audi трябва да съкрати 9500 от 61 000 работни места в Германия между 2019г. и 2025 г., за да предостави повече пари за производство на електрически автомобили.
Съкращенията - които целят да спестят 6 млрд. Евро (5,1 млрд. Паунда) - ще бъдат осъществени чрез програма за ранно пенсиониране.
Но фирмата, собственост на Volkswagen, също заяви, че преориентирането й към производството на електрически автомобили ще означава и създаването на до 2000 работни места.
Автомобилната промишленост е изправена пред спад на ключови пазари, включително Китай, както и увеличени разходи, тъй като отговаря на по-строгите правила на Европейския съюз за емисиите и скъпото преминаване към електромобили. През първите девет месеца на 2019 г. Audi претърпя спад в продажбите, приходите и оперативните печалби.
В изявление производителят на автомобили заяви, че съкращаването на работните места ще се „извърши по демографската крива - по-специално чрез текучество на служители и нова, атрактивна програма за ранно пенсиониране“.
„Компанията трябва да бъде подготвена за бъдещето, което означава, че някои профили за работа вече няма да са необходими и ще се създават нови.“
От Audi коментираха, че през следващите три години ще продължи обучението на младите хора и ще се поддържа броя на стажантите и студентитев компанията. Говорейки за удължаването на гаранцията за работната сила, говорителят Питър Мош каза: „Ние достигнахме важен момент.
„Работните позиции на основните ни служители са сигурни. Удължаването на гаранцията за заетост е голям успех в трудни моменти. Освен това предстоящата електрификация на заводите в Инголщат и Некарсулм подчертава дългосрочния успех на двата германски обекта.“
Подобно на своите конкуренти, Audi харчи милиарди евро за нови технологии, включително акумулаторно-електрически и хибридни превозни средства, свързаност и автономно шофиране. Но фирмата миналата година също трябваше да плати глоба в размер на 800 милиона евро заради ролята си в скандала със "дизелгейт" скандала с емисиите, който започна от компанията VW.
Не само германските автомобилни производители са изправени пред бавен растеж. Доставчиците на авточасти Bosch и Continental обявиха хиляди съкращения на работни места. И той идва на фона на забавящата се немска икономика, която едва избягва рецесията.
През последните няколко години Audi премина през множество перипети, но сега е насочила своя устрем в нова посока.
В момента Audi се фокусира върху бъдещето - и работи напълно за разработването на електрически автомобили.
Тя вече пусна E-tron, първият от 20 модела с батерии, които трябва да се появят до 2025 г. Но разработването на електрически автомобили, които хората всъщност искат да карат, струва пари.
Не е изненада, че Audi се опитва да оптимизира своите операции и да намали работната си сила.
Конкуренцията на пазара на електрически автомобили се засилва бързо. В следващите няколко години дори можем да видим битка за оцеляване сред традиционните производители на основни автомобили, тъй като те се адаптират към това, което скоро ще се превърне в много различна среда