“Метро Груп” АД се ангажира да вземе мерки за по-добро отношение към животните в цялата си верига на доставки, като добива 100% от асортимента си от продукти с течни яйца и яйца с черупки от ферми, които не използват клетки. Решението засяга и най-предизвикателните пазари по света.
Магазините в Западна и Южна Европа ще изпълнят новата политика до 2022 г. Източна Европа ще последва до 2025 г. Преходът към яйца без клетки ще се случи в останалите пазари на “МЕТРО”, включително Китай, до 2027 г. Това прави ангажимента на компанията наистина световен – и е знак за движението на пазара в глобален мащаб.
Решението на “МЕТРО” е част от още по-голяма глобална тенденция в производството на яйца. Все повече бизнеси поемат подобна политика срещу клетките. Това се приветства както от потребителите, така и от групи за защита на животните, включително от сдружение КАЖИ в България, които работят по темата у нас.
Стефан Димитров от сдружение КАЖИ коментира: “С тази силна крачка, “МЕТРО” затвърждават мястото си сред най-прогресивните световни компании, които работят за по-добро отношение към животните.”
С това решение “МЕТРО” се присъединява към дълъг списък от други големи компании, които вече са взели подобни мерки срещу клетките. Сред тях са Nestle, PepsiCo, Hilton, Unilever и Kraft-Heinz.
В България това означава, че 11 магазина на “МЕТРО” ще преминат към продажбата само на яйца от кокошки, които не са отглеждани в клетки. Новата политика ще повлияе на живота на стотици хиляди кокошки-носачки.
Димитров от КАЖИ продължава: “Поздравяваме ги, че вземат предвид мнението на клиентите си и че решават да подобрят живота на милиони кокошки-носачки по света. Насърчаваме всички други компании, които все още нямат подобна политика срещу клетките, да последват примера на “МЕТРО”.”
“МЕТРО” е световна компания за търговия на едро с продажби на стойност 27,1 млрд. евро.