Летището в Хийтроу ще затвори два от четирите си терминала в отговор на срива във въздушния трафик, породен от кризата с коронавируса.
Летището разкри, че до седмици ще останат отворени само двата най-нови терминала - 2 и 5.
Терминалите 3 и 4 трябва да се затворят и десетки авиокомпании, които в момента са базирани там, ще трябва да бъдат преместени. Логистиката ще бъде трудна, тъй като персоналът и системите са обединени.
На Терминал 3 са големи превозвачи, включително Emirates, American Airlines и Virgin Atlantic, които са преместили своята дейност от Гетуик в Хийтроу.
Терминал 4 е домът на Skyteam, включително Air France и KLM, както и много превозвачи от Близкия Изток и Азия.
Терминал 2 е хъбът за Star Alliance, докато Терминал 5 е предназначен за British Airways, който сега го споделя със сестринския си превозвач Iberia.
Говорителят на Хийтроу каза: „Екипите ни работят в тясно сътрудничество с нашите авиокомпании и други партньори, за да гарантират, че този ход е възможно най- ефикасен и възможен.“
„Консолидирането на нашите операции също ще ни помогне да защитим дългосрочните работни места на летището, като намалим основни разходи.“
„Значителното намаляване на пътническия трафик ще гарантира, че пътниците ще могат да продължат да се придържат към правителствените насоки за социално дистанциране, дори когато операцията е консолидирана.“
Междувременно европейските авиолинии, летищата и свързаният с тях бизнес изискват незабавна финансова помощ, казвайки: „Катастрофалният ефект, който Covid-19 оказва върху авиационната индустрия, очевидно е само в началните етапи.“
В изявление, дадено съвместно от Airlines for Europe, International Airports Council International, Европейската конфедерация за пътувания, се казва: „Държавите-членки трябва да предоставят финансова подкрепа възможно най-бързо на цялата пътна екосистема. Понастоящем има проблем с ликвидността на всяко ниво на екосистемата на въздушните пътувания.“
„Авиационният сектор е стратегически важен сектор. Той трябва да бъде разглеждан като ключов фактор за икономическото възстановяване на Европа след преминаването на кризата."
Те твърдят, че авиацията представлява повече от 12 милиона работни места и 800 милиарда евро (705 милиарда британски лири) в европейската икономическа дейност.