“Ryanair, сериозно ли? Не искам парите си след година, искам ги сега.", каза пътничката Даниел Куп
Тъй като пандемията от коронавирус почти стопира европейската авиация, последното съобщение от Ryanair до пътниците, чиито полети е отменени, предизвика смущение.
„Изглежда, че Ryanair отново сменя целта си“, каза пътничката Лиза Шексшафт. „Чудя се дали се опитват да отложат възстановяването на пари в продължение на година?“
Даниел Куп туитва: „Ryanair, честно ли? Не искам парите си след година, искам ги сега. Вие не сте спестовна институция, не се държете като такава. Държите парите ми като заложници. "
Законът гласи, че когато авиокомпания анулира полет, тя трябва да възстанови цената на билета в рамките на седмица. Но с милиони полети, отложени поради Covid-19, авиокомпаниите се опитват да изпълнят задълженията си съгласно европейските правила за правата на пътниците.
Първоначално Ryanair - най-голямата европейска бюджетна авиокомпания - каза на пътниците, чиито полети бяха отменени: „Можете да изберете между пълно възстановяване на цената на Вашия билет или опцията за пренасочване.“
Ryanair обеща на пътниците, че ще получат парите си обратно в рамките на 20 работни дни. Десет дни по-късно ирландският превозвач каза: „Моля, бъдете сигурни, че заявката Ви за възстановяване в момента е на изчакване и ще бъде обработена.“
След още 10 дни Ryanair заяви: „Клиентите, които изберат да не ваучер, ще получат своевременно възстановяване, след като тази криза премине. През следващите седмици и месеци ще работим усилено, за да успеем да обработим заявките за възстановяване възможно най-бързо. “
Но ирландският превозвач вече съвсем обърка клиентите си. Хиляди пътници, на които дължат пари, са получили имейл, в който се казва, че трябва да приемат ваучер.
Имейлът, изпратен на пътниците, гласи: „Моля, имайте предвид, че този ваучер е валиден 12 месеца и може да бъде използван за бъдещите Ви планове за пътуване. Моля, имайте предвид, че ако не използвате ваучера преди датата на изтичане, ще ви възстановим пълната парична сума."
Откакто започна пандемията с коронавирус, Ryanair отмени повече от 300 000 полета, засягайки над 40 милиона пътувания.
Объркването е възникнало, защото последният имейл е с цел напомняне за възможността за издаване на ваучер, а не отмяна на правото на възстановяване.
Говорителят на авиокомпанията каза:
„Времето за възстановяване на пари отнема повече време поради факта, че трябва да обработим 10 000 пъти повече от обичайния обем на анулиранията, а разполагаме с по-малко персонал поради мерки за социално дистанциране.“
„Ryanair предлага ваучери и решение за начина на използването им, тъй като те са автоматизирани и биха били добра алтернатива за клиентите.
„Клиентите, които изберат ваучер, но не го осребрят в рамките на 12 месеца, все още могат да кандидатстват и да получат възстановяване след този 12-месечен период. Това включва и частично обратно изкупуване, тъй като частта от неизползвания ваучер ще бъде възстановена.
„Клиентите, които решат да не приемат безплатен ход или ваучер, ще бъдат възстановени своевременно, след като тази безпрецедентна криза приключи.
„Извиняваме се за евентуално причиненото неудобство и благодарим на нашите клиенти, че се свързват с нас.“