Въздушните превозвачи по света са попаднали в „надпревара с времето“, докато се опитват да оцелеят.
Брендън Соби, независим анализатор от Sobie Aviation, заяви, че "Singapore Airlines (SIA) могат да преживеят продължителен спад, да излязат от хибернацията по - силни след няколко години и потенциално да се възползват от консолидацията".
"Определено, ликвидната позиция на превозвача под сингапурския флаг, е по-добра от тази на почти всяка световна авиокомпания", добави той.
Авиокомпанията обяви миналата седмица, че е спечелила приблизително 7,994 милиарда долара, чрез комбинация от превозни средства като издаване на права и осигурено финансиране. На въпросa дали SIA ще се върне на пазара скоро, за да си осигури повече средства, Соби отговори, че събраните суми ще бъдат „достатъчни за известно време“ и компанията може да издържи още повече от година.
„Другото, което трябва да се има предвид, е че SIA има допълнителни 6 милиарда (сингапурски долара), които могат да съберат чрез задължителни конвертируеми облигации, което те обявиха вече като част от мерките си за запазване на ликвидността“, добави той.
SIA призна, че остава „големият въпрос“, кога страните ще отворят отново границите си за международни полети, като се има предвид ускоряването на случаите на Covid-19 в световен мащаб.
„От 220 самолета на компанията, 148 в момента са паркирани, 32 самолета са предвидени за пътнически маршрути, 7 товарни се експлоатират и 33 пътнически самолета също са разгърнати само за товарни услуги“, обявиха от компанията.