Енергийният гигант BP отчете значителна загуба за второто тримесечие във вторник, след като понижи стойността на част от активите си спрямо очакванията за по-ниски цени на стоките.
Второто тримесечие на базата на печалбата от заместващи разходи, използвани като декларация за нетната печалба, достигна до загуба от 6,7 милиарда долара, отговаряйки на очакванията на анкетираните от Refinitiv анализатори. Сравнението им е с нетната печалба от 2.8 милиона долара за същия период година по-рано.
BP обяви също, че е намалила наполовина дивидента си до 5,25 цента на акция за тримесечието, в сравнение с 10,5 цента на акция за първите три месеца на годината.
Отчетената загуба за тримесечието е 16,8 милиарда долара, за разлика с печалбата от 1,8 милиарда долара за същия период година по-рано. Това включва нетна такса след данъчно облагане в размер на 10,9 милиарда долара за неоперативни артикули.
Разбивката на тази цифра включва обезценки за 9,2 милиарда долара в цялата група, която до голяма степен поради преразгледаната прогноза на BP за цените на нефта и газа през следващите 30 години и 1,7 милиарда долара отписвания на проучвания.
BP заяви, че "трайното" въздействие на пандемията на коронавирус е подтикнало фирмата да намали прогнозите си за петрол и цени до 2050 г.
„Тези заглавни резултати бяха обусловени от още едно много предизвикателно тримесечие, но също така и от умишлените стъпки, които сме предприели, докато продължаваме да преосмисляме енергията и да преоткриваме BP“, каза в изявление във вторник Бернар Лууни, изпълнителен директор на BP.
Акциите на БП са намалели с над 40% спрямо предходната година.
Международният сравнителен фючърс на марката Brent се търгуваше за 43,85 долара за барел във вторник сутринта, намалявайки с почти 0,7%, докато суровите фючърси на West Texas Intermediate (WTI) възлизат на 40,78 долара, с около 0,6% по-ниски.
Анализаторите са очаквали, че компаниите за нефт, вероятно ще отчитат „ужасяващи“ резултати за второто тримесечие, тъй като мерките за блокиране на коронавирус съвпадат с несравним шок в търсенето и значително по-ниски цени на петрола и газа.
Някои компании обаче успяха да ограничат щетите, тъй като техните търговски подразделения се възползваха от повишената нестабилност на пазара.