• Zoom стана компания на годината

    Zoom стана компания на годината

    Основана преди девет години, Zoom стана част от домакинствата през 2020 г.

    Zoom стана компания на годината

    Zoom (ZM) стана глагол тази година. На фона на глобалната пандемия, която затвори огромни икономически сектори, изгони милиони от работа и наложи термина „социално дистанциране“ в интернационалната лексика, услугата за видео чат се превърна в спасителен пояс за милиони хора.

    Основана преди девет години, Zoom стана част от домакинствата през 2020 г., тъй като огромна част от потребителите започнаха да използват безплатната услуга за видеочат, за да се свържат с приятели и семейство. Подобно на нарицателното за търсене в мрежата на Google - Googling, видео чатът се превърна в Zooming, а не в Skyping или FaceTiming.

    През 2020 г. „Искате ли да се видим в Zoom тази вечер?“ често замества фразата „Искате ли да изпием по питие?

    А „Zoom school“ стана познато сред родителите по целия свят, тъй като затварянията на училищата държат децата далеч от физическите класни стаи.

    Всичко това от приложение, което дори не е предназначено за обикновени потребители.

    Бих искал да кажа, че сме го планирали перфектно, но очевидно не го направихме. Никой не е планирал тази пандемия “, каза Zoom COO Aparna Bawa в интервю. „И мисля, че най-голямата полза за Zoom, която виждате в потребителската база, е, че ние предоставяме тази човешка връзка, когато отчаяно се нуждаем от нея.“

    Преходът със сигурност не беше лесен. През март Zoom попадна под обстрел за така наречените Zoom-бомбардировки, при които неканени потребители „бомбардират“ срещи, за да дразнят или тормозят поканени членове на дадено събрание. ФБР дори издаде предупреждение за „отвличане“ на телеконференции на фона на COVID-19, който конкретно се отнася до Zoom.

    И все пак Zoom се превърна в приложение, използвано от всички - от Федералния резерв, до всекидневните потребители, които се опитват да поддържат социалния си живот на ниво. В последното си тримесечие Zoom отбеляза ръст на приходите за годината от 367%, като броят на клиентите, похарчили над 100 000 щатски долара през следващите 12 месеца, нарасна със 136% на годишна база.

    Инвеститорите също не останаха безучастни. Цената на акциите на Zoom скочи рязко през последните 12 месеца, скачайки с невероятните 475% от 71,90 долара през януари до 410,01 долара към края на пазарите на 4 декември.

    бизнес Zoom Компания на годината

    Оценка на новината

    5.00