• Българският бизнес възнамерява да работи дистанционно между 2 и 4 дни седмично и в бъдеще

    Българският бизнес възнамерява да работи дистанционно между 2 и 4 дни седмично и в бъдеще

    2021 г. няма да сложи край на работата от вкъщи според 67% от анкетираните 250 български компании.

    Българският бизнес възнамерява да работи дистанционно между 2 и 4 дни седмично и в бъдеще

    Над две трети от служителите в българските компании имат възможност да продължат работа от вкъщи между 2 и 4 дни в седмицата, а 79% от фирмите смятат, че бъдещият начин на управление ще бъде хибриден – комбинация от работа на живо /лице в лице/ и от разстояние /дигитално/. Това сочат резултатите от второто проучване на Leadership Support на тема: „Как се справя Вашата организация с предизвикателствата на Корона пандемията?“. Изследването се проведе през ноември и декември, 2020 г. и в него се включиха 250 български компании от 13 сектора.

    Резултатите потвърждават тенденцията за ускоряване на дигитализацията в голяма част от бизнес секторите. Над 88 % от компаниите споделят, че голямата трансформация е настъпила вследствие на използването на нови дигитални инструменти за сътрудничество и комуникация с поставен акцент върху непрекъснатата обмяна на опит и обратна връзка в дигиталното работно пространство.

    Въпреки предизвикателствата, които срещат при работата от разстояние, повече от половината компании се справят с извънредната ситуация по-добре от първоначално очакваното. При 62% от компаниите служителите са постигнали по-добър баланс между професионалния и личния живот. Близо 80% от организациите отбелязват, че продуктивността им се е повишила, а 46% отбелязват подобряване на ИТ уменията на кадрите си. Действайки в тази динамична среда, почти 70% от компаниите залагат на силно гъвкава организационна структура при управлението в бъдеще.

    Това е второто изследване, което правим безвъзмездно в рамките на кампанията ни за подкрепа на българския бизнес, изправен пред предизвикателствата на COVID-19. Постарахме се чрез анализа на резултатите да предоставим точна и актуална информация на компаниите в България за добрите практики и новите тенденции в организацията на труда, управлението на хора и работни процеси, така че да бъдат конкурентни на пазара с навлизането в по-дигиталното бъдеще“, сподели Камен Кънев, Chief Digital Officer на Leadership Support.

    Мениджъри и HR експерти трябва да се фокусират върху ангажираността, опита, обучението и развитието на служителите си. От лидерите се изисква да придобият нови компетенции, които са ключови в условията на „новото нормално“. Изследването сочи, че една трета от мениджърите притежават основни умения за управление във виртуална среда.

    Leadership Support проведе проучването паралелно и в Германия заедно с партньорите си от Kommunikationskolleg AG Consulting & Training. Това даде възможност за интересен сравнителен анализ между компаниите в двете държави по отношение на адаптирането им към „новото нормално“.

    По данни от изследването с 15% повече са българските компании, в сравнение с германските, които смятат че служителите им са повишили своите ИТ умения благодарение на дистанционната работа. 30% повече са българските респонденти, които са отбелязали, че хората им са уморени от ограниченията и копнеят за връщане към „добрата стара нормалност“. Единодушно е мнението както на българските, така и на немските компании, че хибридната работа и смесеното ръководене /на живо и дигитално/ е бъдещият начин за управление.

    Няма етикети за тази новина

    Оценка на новината

    5.00