По-рано през април, Tesla отчете доставки на превозни средства за първото тримесечие, които постигнаха рекорд от 184 800, като по-голямата част се състоеше от по-достъпните модели 3 и Y. Рекордният брой предавания дойде дори когато Tesla и по-широката автомобилна индустрия се бориха с продължителен недостиг на полупроводници и продължаващи смущения, произтичащи от пандемията COVID-19.
Производителят на електрически превозни средства отбеляза добри оперативни резултати през първото тримесечие, което доведе до поредната печалба. Автомобилният брутен марж неочаквано се увеличи с повече от 1 процентна точка до 26,5%, като намаляването на разходите спомогна за увеличаване на рентабилността, дори когато продажбите на моделите с по-ниски цени на Tesla значително надминаха тези на автомобилите си с по-висок марж Model S и X.
В писмото си до акционеритеTesla заяви, че все още планира да постигне 50% средногодишен ръст на доставките на превозни средства в рамките на многогодишен хоризонт. Миналата година Tesla е доставила малко под половин милион превозни средства, което е малко по-малко от прогнозите на Уолстрийт по това време.
"Скоростта на растеж ще зависи от капацитета на нашето оборудване, оперативната ефективност и капацитета и стабилността на веригата за доставки.", заявиха от компанията.
Нарастването на производството в Shanghai Gigafactory на Tesla, което започна да доставя превозни средства на клиенти в Китай през януари миналата година, и предстоящите съоръжения в Берлин и Тексас ще помогнат за постигането на тази цел. И двете текущи Gigafactories в Берлин и Тексас са на път да започнат производството и доставките тази година. Доставките на Tesla Semi също ще започнат по-късно през 2021 г., добави компанията.
Към днешна дата много анализатори на Уолстрийт смятат, че търсенето извън Китай е ключова сила зад победната серия на компанията. Tesla не разпределя доставки или продажби по географски признак, но анализаторът на Wedbush Дан Айвс предполага, че Китай може да включва около 40% от общите глобални доставки на Tesla най-скоро следващата година.
Въпреки засилващата се конкуренция от страна на General Motors (GM) и Nio (NIO), "Tesla продължава да наблюдава нарастващо задържано търсене в Китай и Европа, като САЩ са на ръба да видят по-нататъшно изменение на търсенето в нашите становище, след като таванът на данъчния кредит за EV бъде премахнат", споделя още Айвс в свое изявление.
Ролята на криптовалутата в бъдещата стратегия на Tesla също трябва да бъде фокусна точка в резултатите от печалбите. През февруари компанията разкри, че е закупила биткойн на стойност 1,5 милиарда долара и започна да приема криптовалутата като метод за плащане на своите превозни средства в края на март. Паричните средства в еквивалент на тримесечие намаляват с 2,2 млрд.долара до 17,1 млрд.долара.
Продажбата на биткойн е генерирала приход от 101 милиона щатски долара и е оказала положително въздействие върху тримесечните резултати.