• Как работи рекламният бизнес на Google за 150 милиарда долара? (ЧАСТ 2)

    Как работи рекламният бизнес на Google за 150 милиарда долара? (ЧАСТ 2)

    Ето основните части от рекламния бизнес на Google и как те печелят пари.

    Как работи рекламният бизнес на Google за 150 милиарда долара? (ЧАСТ 2)

    YouTube

    YouTube е най-малкият от трите основни източника на приходи от реклама, като през 2020 г. приходите са близо 20 милиарда долара - около 13% от общите приходи на Google от реклами.

    YouTube обаче се разраства по-бързо от другите основни рекламни източници на компанията. Устройството донесе 6,01 млрд.долара приходи от реклами през първото тримесечие - в сравнение с 4 млрд.долара в сравнение с година по-рано, за ръст от 49%. За сравнение приходите от „търсене и други“ и Google мрежа се увеличават с 30% спрямо тримесечието преди година през първото тримесечие.

    Ако създателите на YouTube искат да печелят пари от своя канал и отговарят на условията, те могат да включат реклами за видео и да споделят приходи от реклами с Google за тези реклами. (За да отговаря на условията за осигуряване на приходи от видеоклипове, канал се нуждае от 4000 публични часа на гледане през последните 12 месеца, 1000 абонати и трябва да се придържа към редица правила.) Рекламите се показват чрез AdSense, Google Ad Manager и други продавани от YouTube източници, които включва директно продавани сделки. Например, рекламодателите могат да купуват от програми като YouTube Select, което им позволява да купуват от „безопасни за марката“ видеоклипове и от определени аудитории.

    Създателите, които пускат реклами, дават част от приходите си от реклами на YouTube. YouTube също така може да пуска реклами на видеоклипове от канали, които не са в партньорската му програма, което означава, че създателите на тези видеоклипове не предприемат съкращения.

    Създателите могат да печелят пари и по други начини - например чрез настройване на членство в техните канали, чрез продажба на стоки или чрез намаляване, когато членовете на YouTube Premium гледат своите видеоклипове.

    Маркетолог, който иска да закупи реклама в YouTube, разполага с множество опции, включително реклами, които могат да се пропуснат или не могат да се сканират, които се показват преди, след или в потока на видеото, реклами за откриване на видео (които насочват потребителите към други видеоклипове или канали в YouTube) и мачхед реклами.

    През последните няколко месеца YouTube обяви експериментални функции, които не само идентифицират продукти във видеоклипове, но и консолидират списък с тези елементи. След това препоръчаните алгоритми могат да показват свързани видеоклипове, докато потребителите превъртат сайта.

     

    Мрежа на Google и рекламни технологии за издатели

    Третият основен компонент на рекламните приходи на Google е мрежата на Google, която на 23 милиарда долара през 2020 г. представляваше около 16% от общите приходи от реклами.

    Тази група включва приходи, генерирани от продажба на реклами извън собствените свойства на Google. Най-общо казано, издателите или производителите на приложения могат да използват платформи на Google като AdSense, Google Ad Manager или AdMob, за да предлагат рекламни карета за продажба на рекламодатели. Издателите използват тези инструменти за управление на кампаниите си, като същевременно предават част от инвентара на Google, за да съвпадат с рекламодателите. Издателите и Google разделят приходите в различни пропорции в зависимост от това колко работа върши всяка страна.

    (Връзката между тези продукти и отчитането на приходите на Google не е точна - например AdSense не само обслужва издатели на сайтове на трети страни, но също така позволява на създателите на съдържание в YouTube да продават реклама на своите видеоклипове.)

    Ето основните инструменти, които създателите на съдържание използват, за да участват в технологиите на Google.

    AdSense отчита повече от 2 милиона издатели на съдържание като клиенти. Одобрените издатели могат да въвеждат своя код на Google на своите сайтове или видеоклипове и рекламодателите се наддават да се показват в тези рекламни карета на търгове.

    Производителите на уебсайтове също могат да поставят реклами за търсене на собствените си сайтове или приложения, което им позволява да печелят приходи, когато посетителите им щракнат. Издателите получават 51% от приходите, признати от Google за AdSense, когато става въпрос за търсене.

    Google Ad Manager е платформа за управление на реклами за големи издатели, които разполагат със значително количество рекламни места, които продават директно на рекламодатели. Платформата поддържа множество рекламни борси и мрежи, включително AdSense на Google, Ad Exchange на Google (което позволява на издателите да отворят рекламните си списъци за по-голямо търсене) и други мрежи и борси на трети страни. Той включва части от придобиването на DoubleClick за 3,1 милиарда долара от 2007 г., включително DoubleClick for Publishers и DoubleClick Ad Exchange.

    AdMob, която Google придоби през 2009 г., е платформа за производителите на мобилни приложения да продават рекламно пространство в своите приложения - като малки банери, които се появяват в горната или долната част на приложение, или изскачащ прозорец, който може да се появи между нивата на играта.

    Производителите на устройства, работещи на iOS и Android на Apple, могат да използват AdMob, за да печелят пари.

    YouTube Google AdSense Google Ad Manager AdMob

    Оценка на новината

    5.00